DERS ADI

: İlköğretimde Müze İle Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6062 İlköğretimde Müze İle Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Eğitim-öğretim sürecinde müzelerin,kültürel varlıkların ve doğal çevrenin ilişkisini ve önemini ortaya çıkarmak; her sınıf düzeyinde yaratıcı programlar hazırlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Müzeleri birer uygulama laboratuarı işlevine dönüştürebilme
2   2. Hayatın bir parçası olan tarihi, arkeolojiyi ve kültürü anlaması ve algılayabilmesinde müzelerdeki nesnelerden bir araç olarak yararlanabilme
3   3. Sınıf ortamında ortaya çıkarılması zor olan bazı yetenek ve becerilerin ortaya çıkarılmasını sağlayabilme
4   4. Farklı bir müze algısı; okul müzeleri ve Okul Sergi mekanlarının kurgulanabilmesi
5   5. Müzede nesneleri yaratıcı bakış açısıyla inceleyip ve değerlendirme becerisine sahip olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 Müze, Tabiat Varlığı ve Kültür Varlığı kavramları
3 Tarihte Müze ve Müzecilik
4 Türkiye de Müzeler ve Müzecilik
5 Antropolojik Bir Kavram olarak Kültürün Sürekliliği, Somut olmayan Kültürel Mirasın Aktarımı
6 Çağdaş Müzelerde Eğitim Yaklaşımları
7 Oyun ve Oyuncak Müzeleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Müzede gerçekleştirilen etkinlikte kullanılacak yöntem ve teknikler
10 Müze Gezisi sonrasın da metin yazma, resimleme, sunu hazırlama
11 Müzeden alınan ya da Müzede oluşturulan metaryallerle Okul Sergi Mekanlarının Kurgulanması
12 Farklı bir Müze Algısı : Okul Müzeleri
13 Etnografya ve Arkeoloji Müzesinde Eğitim
14 Ümran Baradan Oyun ve Oyuncak Müzesinde Eğitim
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atagök,T. , Özkasım, H. Ve Akmehmet T.K. (2006) Okul_Müze Günleri Öğretmen Paketi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basımı
Rose, T.H (1958) Müzeler ve Öğretmen, Ankara, Maarif Basımevi
Sezgin, M. ve Karaman ,A. (2009)Müze Yönetimi ve Pazarlaması, İstanbul: Çizgi Kitapevi
Üstündağ, T. (2006). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Yücel ,E. (1999)Türkiye de Müzecilik, İstanbul: Arkeoloji ve sanat yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 10 4 40
Sunum Hazırlama 10 4 40
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155355255534
ÖK.254245255423
ÖK.341134153334
ÖK.455244255423
ÖK.542234253334