DERS ADI

: Sınıf Öğretmenliği Fen Öğretiminde Yeni Öğrenme Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6056 Sınıf Öğretmenliği Fen Öğretiminde Yeni Öğrenme Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen öğretimindeki çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmek ve fen öğretiminin önemini kavrayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin önemini kavrayabilme.
2   Fen eğitiminin tarihçesini kavrayabilme.
3   Bu alanda çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
4   Öğrendiği bilgileri sentezleyerek alan öğretimine yönelik yeni öneriler oluşturabilme.
5   Alana yönelik olumlu tutum geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Fen öğretiminin önemi ve gerekliliği
3 Çoklu zekâ kuramının fen öğretimindeki yeri
4 Yapılandırmacı öğrenme modelleri ve fen öğretimi
5 Argümantasyona dayalı öğrenme
6 Dünyadaki son gelişmeler-1(İnternet araştırmaları)
7 Dünyadaki son gelişmeler-2(İnternet araştırmaları)
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Fen deneyleri ve öğretimdeki önemi-1
10 Fen deneyleri ve öğretimdeki önemi-2
11 Yeni yaklaşımlara uygun örneklerin tartışılması-1
12 Yeni yaklaşımlara uygun örneklerin tartışılması-2
13 Yeni yaklaşımlara uygun örneklerin tartışılması-3
14 Yeni yaklaşımların ve dersin değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Gürdal, A vd. (2001). Fen Eğitimi İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler. MÜ. Yayını: İstanbul.
- Karamustafaoğlu, O.ve Yaman, S. ( 2006). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Anı yayıncılık: Ankara.
- Cross, R. (1996). Teaching Primary Science. Longman Ltd: Australia.
- Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A.
- Carin, A.A. (1997). Guided Activities For Elementary School Science. Fourth Edition. Merrill/ Prentice Hill: Ohio,U.S.A.
- Carin, A.A. (1997). Teaching Modern Science. Seventh Edition. Merrill/ Prentice Hill: Ohio,U.S.A.
- Howe, C.,A.& Jones,L., (1998). Engaging children in science. Second Edition. Merrill/ Prentice Hill: Ohio,U.S.A.
- Lawson, A., E. (1995).Science teaching and the development of thinking. Wadsworth Publishing company: California, USA.
-İnternet kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Alanyazın araştırması ve bilgisayarlı sunumlar, Grup Çalışmaları, Tartışma, Soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13
ÖK.23343
ÖK.3454353
ÖK.42
ÖK.5