DERS ADI

: İlkokul Ders Programlarının Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6067 İlkokul Ders Programlarının Değerlendirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ilkokul ders programlarını değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokul ders programlarını geliştirme ve değerlendirme yaklaşımları bilgisine sahip olabilme.
2   İlkokul ders programlarını geliştirme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrayabilme.
3   İlkokul ders programları ile ilgili bir araştırmayı uygulayabilme.
4   İlkokul ders programları ile ilgili bir araştırmayı değerlendirebilme.
5   İlkokul ders programları ile ilgili bir ders planı geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlkokul ders programları
2 İlkokul ders programlarının eğitim felsefeleri
3 Eğitimde program geliştirme modelleri - I
4 Eğitimde program geliştirme modelleri - II
5 Eğitim programlarında tasarımlar -I
6 Eğitim programlarında tasarımlar -II
7 Eğitim programlarında tasarımlar -III
8 Ara sınav
9 Eğitim durumu düzenleme
10 Değerlendirme çeşitleri
11 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri - I
12 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri - II
13 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri - III
14 Modül oluşturma - I, Modül oluşturma - II
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Özcan. (2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Demirel, Ö.(1998).Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Sönmez, Veysel. (1999). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayınları.
Bellon, Jerry J. and Janet R. Handler. (1982). Curriculum Development and Evaluation: A Design For Improvement. Dubuque: Kendall/Hunt Pub. Comp.
Demirel, Özcan. (2000). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Gronlund, Norman E. (2000). How to Write and Use Instructional Objectives. Prentice Hall.
Güleryüz, Hasan. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Lewy, Arieh. (1977). Planning the School Curriculum. Paris: Unesco: International Institute for Educational Planning
Mc Neil, J. D. (1997). Curriculum: A Comprehensive Introduction. New York: Harper Collins Pub.
Morris, L. L. ve C.T. Fitz-Gibbon. (1998). Hedefler ve Hedef Davranışlarla Nasıl Başederiz Çev: Gürkan, T. ve F. D. Gözütok. Ankara: Pegem Yayınları.
Nicholls, A. Howard. (1972). Developing A Curriculum: A Practical Guide. London: Unwin Education Books.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
3. Soru-Yanıt Tekniği
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayferkocabas@gmail.com
ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 10 4 40
Sunum Hazırlama 10 4 40
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15555353
ÖK.2542544553
ÖK.34454555544
ÖK.455354545
ÖK.555