DERS ADI

: Demokrasi Eğitimi ve Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6065 Demokrasi Eğitimi ve Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Demokratik Eğitim, eşitlik,özgürlük ilkeleri ile şekillenir; Bakış açılarındaki çeşitliliğin zenginleşmesini destekler, bireyleri, grupları ve toplumu bir arada tutacak uyum yeteneğini kazandırma etkinliklerini içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hoşgörü ve çoğulculuk bilinci kazanma
2   2. Öğrencilerin seçme, seçilme ve demokrasi kültürü kazanması
3   3. Katılımcı olma
4   4. İletişim kurabilme
5   5. Demokratik Liderliği benimseyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 Demokrasi ve Eğitim İlişkisi
3 Demokratik bir toplumda Eğitimin Rolü
4 Demokratik Eğitim ve Demokratik Okul
5 Demokratik Okul Kültürü
6 Demokratik Bir Eğitim ve Okul Kültürü için Yeterlik Çerçevesi
7 Demokratik Okul Kültüründe Okul Yönetiminin Yeterlilikleri
8 General review, course evaluation, midterm exam
9 Demokratik Okul Kültüründe Öğretmen Yeterlikleri
10 Demokratik Okul Kültüründe Öğrenci Yeterlikleri
11 Demokratik Okul Kültüründe Veli Yeterlilikleri
12 Demokratik Okul Kültüründe Öğretim Süreci için Yeterlikler
13 Demokrasi Eğitiminde İnsan Temel Hak ve Özgürlükleri
14 Türkiya de Demokrasi Eğitiminin Sorunları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karakütük, k.(2001) Demokratik ve Laik Eğitim,Ankara: Anı yayıcılık
Şişman, M. (2002) Eğitimde mükemmellik arayışı: Etkili Okullar, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Üstündağ, T. (2006). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Bilgen,N.H. (1994), Çağdaş ve Demokratik Eğitim: Ders Geçme ve kredi uygulaması, Ankara,Milli Eğitim Basımevi
Bilgin, Nuri, (1997). Cumhuriyet, Demokrasi, Kimlik, İstanbul :Bağlam Yayınları
Yeşil, R. (2002) Okul ve Aile, İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 10 4 40
Sunum Hazırlama 10 4 40
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155355255534
ÖK.254245255423
ÖK.341134153334
ÖK.455244255423
ÖK.542234253334