DERS ADI

: İlköğretimde Müzik Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6063 İlköğretimde Müzik Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ilköğretim müzik dersi öğretim programlarını değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik dersi öğretim programlarını geliştirme ve değerlendirme yaklaşımları bilgisine sahip olabilme.
2   Müzik dersi öğretim programlarını geliştirme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrayabilme.
3   Müzik dersi öğretim programları ile ilgili bir araştırmayı uygulayabilme.
4   Müzik dersi öğretim programları ile ilgili bir araştırmayı değerlendirebilme.
5   Müzik dersi öğretim programları ile ilgili bir ders planı geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programları
2 Müzik Dersi Öğretim programlarının Eğitim Felsefeleri
3 Eğitimde ve müzik eğitiminde program geliştirme modelleri -I
4 Eğitimde ve müzik eğitiminde program geliştirme modelleri -II
5 Eğitim Programlarında Tasarımlar -I
6 Eğitim Programlarında Tasarımlar -II
7 Eğitim Programlarında Tasarımlar -III
8 Ara Sınav
9 Eğitim Durumu düzenleme
10 Değerlendirme çeşitleri
11 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri-I
12 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri-II
13 Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri-III
14 Müzik Öğretiminde Modül oluşturma-I Müzik Öğretiminde Modül oluşturma-II
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bellon, Jerry J. and Janet R. Handler. (1982). Curriculum Development and Evaluation: A Design For Improvement. Dubuque: Kendall/Hunt Pub. Comp.
Demirel, Özcan. (2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Demirel, Ö.(1998).Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi.
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Sönmez, Veysel. (1999). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayınları.
Taba, H. (1962).Curriculum Development, New York, Harcourt, Barace & World, INC
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık
Walker, D. (1990). Fundamentals of Curriculum. San Diego: Harcourt Brace Jovanovich Pub.
Wheeler, D. K. (1974). Curriculum Process. London: Unibooks.
Wulf, M. K. and B. Shave. (1984). Curriculum Design. Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
3. Soru-Yanıt Tekniği
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ya da sunumları ara sınav notuna eklenerek değerlendirmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayferkocabas@gmail.com, ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155444544345
ÖK.255445454345
ÖK.355442534345
ÖK.455445444345
ÖK.555454544345