DERS ADI

: Çevre Sorunları ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6023 Çevre Sorunları ve Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çevreyi oluşturan unsurlar ve çevre eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip akademisyenler yetiştirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre ile ilgili temel bilgiler bilme.
2   İlköğretimde çevre ve çevre sorunları ile ilgili uygulamalarda vizyon sahibi olabilme.
3   Sınıf öğretmenliği alanında çevre ve çevre sorunları ile ilgili uygulamalarda deneyim kazanabilme.
4   Çevre ile ilgili bilgiye erişilebilir ortamlar konusunda birikim kazanabilme.
5   İlköğretimde çevre sorunlarının çözümü konusunda yönlendirici olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre ve ekoloji, çevre terminolojisi
2 Ekolojide temel kavramlar
3 Enerji ve madde döngüsü, populasyon denetimi
4 Enerji ve madde döngüsü, populasyon denetimi
5 Büyük ekosistemler
6 İnsanlığın ekolojik problemleri
7 Çevre problemleri
8 Genel tekrar,ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dünyada ve Türkiye de çevre korumacılık
10 Çevre sorunlarının önlenmesi, Türkiye de doğal koruma alanları ve yönetimi
11 Çevre hukuku, politikası, ekonomisi, sağlığı, yönetimi ve planlanması
12 Çevresel etki değerlenmesi
13 Çevre ile ilgili kuruluşlar ve sözleşmeler
14 Çevre eğitimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldız, K.. Sipahioğlu. Ş., Yılmaz. M.. Çevre Bilimi, Gündüz Yayınları,Ankara. 2000.
Kocataş A.. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi. İzmir. 2002.
Ayvaz. Z.. Çevre Eğitimine Giriş. Çevre Eğilimi Merkezi yayınları. 1998.
Topbaş M. T., Brohi A. R., Karaman M. R. (1998): Çevre Kirliliği. T.C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara, Türkiye.
Çepel, N. Çevre ve insan Ankara: Etam Matbaası 1995.
Çevre Sorunları. Türkiye Çevre vakfı, Ankara, 1993.
Erdem, Ü., Doğan, F., Erdem Ü., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M., Türkan, İ., Nurlu, E., Sunlu, U. (2000): Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya. Çeviri Kitabı, Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayın No:1, 1. Baskı, 1-508, Bornova, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 13 4 52
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134454455523
ÖK.223454455513
ÖK.345555555523
ÖK.445555555513
ÖK.535555555523