DERS ADI

: Fen Eğitiminde Tümleşik Sistem Yaklaşımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6034 Fen Eğitiminde Tümleşik Sistem Yaklaşımı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilere fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımının öğretilmesi, sistem dinamiği yaklaşımı ile tümleşik sistem yaklaşımını ilişkilendirmesi, tümleşik sistem yaklaşımını eğitim kuramları içinde değerlendirmesi, bilimin doğası kavramları içinde önemini vurgulaması, tümleşik sistem yaklaşımını multidisipliner alanlarla ilişkilendirmesi, tümleşik sistem yaklaşımına uygun deneyler tasarlaması, bilgi iletişim ve mobil teknolojilerle bu yaklaşıma ilişkin etkinlikler geliştirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde sistem dinamiğini ve tümleşik sistemi kavramsal olarak öğrenme
2   Fen Eğitiminde sistemleri ve sistem içinde yer alan kavramları tanıma
3   Tümleşik sistem yaklaşımına uygun fen, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat tasarımları yapmak
4   Bilgi iletişim teknolojilerini tümleşik sistem yaklaşımı içinde kullanmak
5   Tümleşik sistem yaklaşımına uygun ders içerikleri geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımı ve önemi
3 Fen eğitiminde tümleşik sistem yaklaşımı nedir ve tümleşik sistemle ilişkisi; Tümleşik sistem yaklaşımının ve sistem dinamiği yaklaşımının fen kavramlarındaki önemi
4 Fen eğitiminde kullanılan sistemleri tanıma ve karşılaşılan yanılgıları ortaya koyma
5 Tümleşik sistem yaklaşımının eğitim kuramlarıyla değerlendirme
6 Fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımı ve tümleşik sistem üzerindeki ulusal alan çalışmalarını inceleme
7 Fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımı ve tümleşik sistem üzerindeki uluslararası alan çalışmalarını inceleme
8 Fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımı ve tümleşik sistem üzerindeki uluslararası alan çalışmalarını inceleme
9 Bilimin doğası kavramlarının öğretiminde sistem dinamiği yaklaşımının ve tümleşik sistemin önemi
10 Fen eğitiminde fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) bütünlüğünün tümleşik sistem içinde kullanımı
11 Tümleşik sistem yaklaşımının fen ve sanatın kaynaştırılmasındaki rolü
12 Bilgi İletişim ve Mobil teknolojilerin tümleşik sistem yaklaşımında kullanımının değerlendirilmesi
13 Tümleşik sistem yaklaşımına uygun fizik, kimya kavramlarının bütünleştirildiği deneyler tasarlama
14 Tümleşik sistem yaklaşımına uygun teknoloji, kimya kavramlarının bütünleştirildiği deneyler tasarlama
15 Tümleşik sistem yaklaşımına uygun kimya, biyoloji kavramlarının bütünleştirildiği deneyler tasarlama
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Sistem Dinamiği Yaklaşımının Tutuma, Başarıya Ve Farklı Becerilere Etkisinin Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
-Thelen, E. and Smith, L.B. (2005). Dynamic Systems Theories.
-Abraham, J. (2003). Dynamic Systems Theories: application to theory.
-Tschacher, W. and Dauwalder, J.P. (2003). The Dynamical Systems Approach to Cognition.
-Evans, J. K. (1988). Application of System Dynamics as a Strategy for Teaching Management Concepts. Boston University. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
-Fisher, D. M. (1994). Teaching System Dynamics to Teachers and Students in 8- 12 Environment. 1994 International System Dynamics Society Conference Sterling, Scotland.
-Fisher, D. M. (2000). System Dynamics Models Created by High School Students. 18 th International System Dynamics Society Conference, Bergen Norway.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tümleşik sistem yaklaşımına uygun ders içerikleri geliştirmek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16-00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.555555555