DERS ADI

: Fen Eğitiminde Yapılandırmacılık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6022 Fen Eğitiminde Yapılandırmacılık ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Yapılandırmacılık teorisine uygun fen eğitimini anlama. Yapılandırmacı öğrenme anlayışına uygun öğretim materyali nasıl hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme kuramlarını anlama
2   Yapılandırmacı öğrenme anlayışını anlama
3   Yapılandırmacı öğrenme anlayışını fen eğitimine uygulayabilme
4   Yapılandırmacı öğrenme anlayışına eleştirel bakabilme
5   Yapılandırmacı öğrenme ile kavram öğretimi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları
2 Bilişsel öğrenme kuramının temelleri
3 Yapılandırmacılığın felsefi temelleri
4 Yapılandırmacılığa eleştiriler
5 Yapılandırmacı öğrenme
6 Yapılandırmacı öğretmen anlayışı
7 Yapılandırmacı öğrenmede öğrencinin rolü
8 Yapılandırmacı öğrenmede okul ortamı
9 Yapılandırmacı öğrenmede okul-veli-öğretmen ilişkisi
10 Fen ve Teknoloji öğretim programı ve yapılandırmacı öğrenme kuramıyla ilişkisi
11 Yapılandırmacı öğrenmede sınıf ortamı
12 Yapılandırmacı öğrenmede kavram öğretimi
13 Yapılandırmacı öğrenmede ölçme ve değerlendime
14 Yapılandırmacı öğrenmede ölçme materyali hazırlama
15 Yarıyıl Sonu Sununmları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fensham, P.; Gunstone, R.; White, R.T (1995). The content of science: a constructivist approach to its teaching and learning, Palmer pres.
Dodge, D.T.; Jablon, J. R.; Bickort, T. S. (1994). Constructing primary grades teaching strategies. Washington, DC
Sherman, S. J.(2000).Science and Science Teaching. Newyork: Houghton Mifflin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, sunum yapma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intihal yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 1 10 10
Rapor hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 4 52
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555