DERS ADI

: İstatistiksel Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6038 İstatistiksel Düşünme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, doktora öğrencilerine istatistiksel düşünmeyi, istatistiksel araştırmaların nasıl ve niçin yürütüldüğünü anlamayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Değişkenlerin anlamı ve aralarındaki ilişkileri anlayabilir.
2   2. Veri araştırma yeteneğine sahip olur.
3   3. Yeni araştırma soruları üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistiksel temel kavramlar Anlatım, Tartışma, soru-cevap
2 İstatistiksel muhakeme Anlatım, Tartışma, soru-cevap
3 istatistiksel okuryazarlık Anlatım, Tartışma, soru-cevap
4 İstatistiksel düşünme Anlatım, Tartışma, soru-cevap
5 İstatistiksel düşünme modelleri Anlatım, Tartışma, soru-cevap
6 Ben-Zvi ve Friedlander Modeli Anlatım, Tartışma, soru-cevap
7 Wild ve Pfannkuch Modeli Anlatım, Tartışma, soru-cevap
8 Sunum
9 Jones vd.Modeli Anlatım, Tartışma, soru-cevap
10 Hoerl ve Snee Modeli Anlatım, Tartışma, soru-cevap
11 Mooney Modeli Anlatım, Tartışma, soru-cevap
12 İstatistiksel Düşünme Seviyeleri Anlatım, Tartışma, soru-cevap
13 İlgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
14 İlgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
15 İlgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
16 Proje

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Garfield, J. & Ben-Zvi, D. (2008). Developing Students Statistical Reasoning Research and Teaching Practice. Springer Publishers.
Mooney, E.S. (2002). Development of a middle school statistical thinking framework. Submitted for publication. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23-63.
Jones, G.A., Thornton C.A., Langrall, C.W., Mooney, E.S., Perry, B. & Putt, I.J. (2000), A Framework for Characterizing Children s Statistical Thinking. Mathematical Thinking and Learning, 2(4), 269-307.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 10 10
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14345434
ÖK.24345434
ÖK.34345434