DERS ADI

: Matematik Eğitimi Araştırmalarının Kritik ve Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6041 Matematik Eğitimi Araştırmalarının Kritik ve Analizi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim araştırmalarını kritik ve analiz edebilme bilgi ve becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır. Matematik eğitimi alanında araştırmaların okunması ve incelenmesi. Bu araştırmaların incelenmesiyle öğrencilerin bu alandaki önde gelen eğitimci ve araştırmacıları tanıması ve onların çalışmaları hakkında bilgi edinmesi. Dersin başka bir amacı ise öğrencilere değişik araştırma yöntemlerini, önemli analiz tekniklerini ve yayınlanan araştırmaların başlıca kısımlarını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitimi alanında literatürde (alan yazında) istenilen bir makaleye ulaşabilme
2   Yayınlanmış bir araştırma makalesinin kısımlarını açıklayabilme
3   Matematik eğitimi araştırma makalelerini kritik ve analiz edebilme
4   Alan yazında araştırma yapılabilecek önemli alanları tespit edebilme
5   Nitel veya nicel bir matematik eğitimi makalesinin kritik ve analizini yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim araştırmalarının kritik ve analizi
2 Nicel araştırmaların kritik ve analizi
3 Nitel araştırmaların kritik ve analizi
4 Bir araştırma makalesinin kritik ve analizi nasıl yazılır
5 Matematik eğitiminde belirli konularda alan yazın tarama denemeleri
6 Matematik eğitiminde alan bilgisine ilişkin alan yazın taramasından elde edilen makalelerin incelenmesi ve analizi
7 Matematik eğitiminde alan öğretimi bilgisine ilişkin alan yazın taramasından elde edilen makalelerin incelenmesi ve analizi
8 Ödev sunumları
9 Dörtlü Bilgi Modeli'ne ilişkin makalelerin incelenmesi ve analizi
10 Matematiksel kavram yanılgılarına ilişkin makalelerin incelenmesi ve analizi
11 Matematik eğitiminde çoklu gösterim şekillerine ilişkin makalelerin incelenmesi ve analizi
12 Öğrencilerin makale kritik ve analizlerini sunması
13 Öğrencilerin makale kritik ve analizlerini sunması
14 Öğrencilerin makale kritik ve analizlerini sunması ve ders değerlendirmesi
15 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematik eğitimi alan yazınında yer alan makale ve tezler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555