DERS ADI

: Manipülatiflerin Kullanımına Yönelik Pedagojik Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6035 Manipülatiflerin Kullanımına Yönelik Pedagojik Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik öğretiminde manipülatif kullanımının önemine ilişkin bilgi sahibi olma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik dersinde kullanılan manipülatifleri ve derste kullanımını kavrayabilme
2   Manipülatiflerin semiyotik araçlar olarak matematik öğrenme sürecindeki rolünü fark edebilme
3   Manipülatifleri matematiksel kavramları oluşturma sürecine dâhil edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 (Manipülatif-araç-materyal ilişkisi)
2 M.Artigue ve Instrumentation kuramsal çerçevesi
3 Chevallard ve antroplojik yaklaşım
4 Vérillon and Rabardel ve ergonomik yaklaşım
5 Vygotsky ve mediation teori
6 Makale inceleme ve tartışma
7 Makale inceleme ve tartışma
8 Makale inceleme ve tartışma
9 Makale inceleme ve tartışma
10 Makale inceleme ve tartışma
11 Makale inceleme ve tartışma
12 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
13 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
14 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
15 Dersin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artigue, M. (2002). Learning mathematics in a CAS environment: the genesis of a reflection about instrumentation and the dialectics between technical and conceptual work. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 7(3), 245-274.
Artigue, M. (2005). The integration of symbolic calculators into secondary education: some lessons from didactical engineering. In D. Guin, K. Ruthven, & L. Trouche (Eds.), The didactical challenge of symbolic calculators: Turning a computational device into a mathematical instrument (pp. 231-294). New York: Springer.
Bennet, T. L. (2000). Teacher s use of children s literature, mathematics manipulatives, and scaffolding to improve preschool mathematics achievement: Does it work Dissertation Abstracts International, 62(7), 2336. (UMI No. 3019177)
Clements, D. H. & McMillen, S. (1996). Rethinking concrete manipulatives . Teaching Children Mathematics, 2(5), 270-279.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 8 6 48
Sunum hazırlama 5 6 30
Final 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1343
ÖK.243333555
ÖK.353335555