DERS ADI

: Matematiksel Kavramların Oluşturulması ve Soyutlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6031 Matematiksel Kavramların Oluşturulması ve Soyutlama SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematikte kavramların oluşturulması ve soyutlamanın nasıl gerçekleştiğine dair bilgiyi oluşturma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematikte kavramların oluşturması ve soyutlamayla ilgili bazı teorilerin bilinme
2   Bu teorileri zayıf ve güçlü yanları açısından değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bazı temel kavramlar
2 Piagetin teorisi
3 Skempin teorisi
4 Safardın teorisi
5 Davis teorisi
6 Dubunsky teorisi
7 Gray and Tall teorisi
8 Ödev sunumları
9 Hejny Modeli
10 Geometriden bazı örnekler
11 Cebirden bazı örnekler
12 Soyutlama ile ilgili bazı makalelerin incelenmesi
13 Soyutlama ile ilgili bazı makalelerin incelenmesi
14 Öğrenci sunumları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dickson, L., Brown, B. ve Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A
teacher s guide to recent research. London: Cassell.
Steffe, L., Nesher, P., Cobb, P. (1996). Theories of Mathematical Learning. London.
Skemp, R. (1993). The Philosophy ofLearning Mathematics, London: Penguen boks.
Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts:
Problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
Orton, A. (1994). Learning mathematics: Issues, theory and classroom practice.
London: Cassell.
Hershkowitz, R., Schwartz, B., Dreyfus, T.(2001). Abstraction in Context. Journal for Research in Mathematics Education, 32, 195-222.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Proje Ödevi 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12555
ÖK.225553