DERS ADI

: Matematiğin Zihinsel Gelişime Etkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6027 Matematiğin Zihinsel Gelişime Etkileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Zihinsel gelişim sürecinin matematiksel kavramlarla ilişkisini ortaya çıkarmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel kavramların zihinsel gelişime etkilerini belirleyebilme
2   Matematiksel kavramların zihinsel gelişim ile ilişkisini kurabilme
3   Farklı matematiksel kavramların zihinsel gelişim sürecini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küme kavramının zihinsel gelişim sürecine etkisi
2 Örüntü ve süslemeler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
3 Dönüşümler ve geometriler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
4 Tam sayılar ve işlemler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
5 Kesirler ve işlemler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
6 Rasyonel sayılar ve işlemler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Arasınav
8 Geometrik kavramların zihinsel gelişim sürecine etkisi
9 Olasılık ve istatistikteki kavramların zihinsel gelişim sürecine etkisi
10 Denklem ve eşitsizlikler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
11 Moduler aritmetik konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
12 Ondalık sayılardaki kavramların zihinsel gelişim sürecine etkisi
13 Trigonometrik kavramların zihinsel gelişim sürecine etkisi
14 Katı cisimler konusunun zihinsel gelişim sürecine etkisi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Yıldırım, C. (2004). Matematiksel Düşünme. İstanbul: Remzi Kitabevi. ISBN 9751400783.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci ve Öğrenme merkezli.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 14 3 42
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Ödev Hazırlama 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1343
ÖK.23333555
ÖK.33333555