DERS ADI

: Fizik Öğretiminde Ders Gereçleri Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6071 Fizik Öğretiminde Ders Gereçleri Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı




Ders gereçlerinin öğretimdeki önemini kavramak; yaygın ders gereci türlerini öğrenmek; fizik eğitimi lisans öğretimindeki değişik fizik konularında ders gereci tasarlamak, geliştirmek, değerlendirmek ve kullanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik eğitimi lisans öğretimindeki çeşitli ders konularına yönelik ucuz ve kolay sağlanır ders gereçlerini; açıklayabilmeli,
2   Tartışabilmeli,
3   Kullanabilmeli,
4   Tasarlayabilmeli,
5   Üretebilmeli,
6   . Değerlendirebilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders gereçlerinin öğretimdeki yeri ve önemi
2 Temel öğretim gereci geliştirme ilkeleri
3 Öğretimde yaygın gereç türleri
4 Görsel gereçlerin öğrenmedeki işlevi
5 Görsel öğretim gereçleri tasarlama
6 Sunum gereçlerinin hazırlanması
7 Çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi
8 Lisans düzeyinde elektrostatik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
9 Lisans düzeyinde elektrik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
10 Lisans düzeyinde elektrik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
11 Lisans düzeyinde mekanik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
12 Lisans düzeyinde mekanik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
13 Lisans düzeyinde optik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
14 Lisans düzeyinde optik konuları için ders gereci geliştirme ve uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar








1- Ö.Demirel ve E.Altun, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007.
2- İ.Halis, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.
3- H.İ.Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara, 2003.
4- Fizik ve fen eğitimi dergileri ve internet.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri





Grup çalışması, tartışma, soru-yanıt, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 3 39
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1535454
ÖK.2545334454
ÖK.355545454
ÖK.454543554
ÖK.554554334455
ÖK.65555444444455