DERS ADI

: Elektrik ve Manyetizma Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6059 Elektrik ve Manyetizma Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Lisans düzeyinde elektrik ve manyetizma ünitesinde belirlenen konuları kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Elektrik-manyetizma konularına ilişkin belirlenen kavramları bilme.
2   Elektrik-manyetizma konularına ilişkin belirlenen kavramları kavrama.
3   Lisans düzeyinde elektrik ve manyetizma ünitesinde belirlenen konuları aktif öğrenme-öğretme yöntemi ve diğer yöntemler ile öğrenme.
4   Lisans düzeyinde elektrik ve manyetizma konularından seçilen farklı kavramların, yasaların ve uygulamaların öğretilmesinde farklı yöntemlerin ve öğretim modellerinin kullanma
5   İçeriğe ilişkin bilimsel makale hazırlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Lisans düzeyinde elektrik ve manyetizma ünitesinde anlatılacak konuların belirlenmesi
2 Manyetik alan ve kaynakları konularında düz anlatım yönteminin kullanılması
3 Manyetik alan ve kaynakları konularında laboratuar (deney) yönteminin kullanılması
4 Manyetik alan ve kaynakları konularında aktif öğrenme-öğretme yönteminin kullanılması
5 Manyetik alan konusu ile ilgili senaryo yazımı
6 Manyetik alan konusu ile ilgili senaryo yazımı
7 Manyetik alan konusu ile ilgili senaryo yazımı
8 Ara Sınav
9 Manyetik alan kaynakları konusu ile ilgili senaryo yazımı
10 Manyetik alan kaynakları konusu ile ilgili senaryo yazımı
11 Manyetik alan kaynakları konusu ile ilgili senaryo yazımı
12 Yazılan senaryonun sınıf içi uygulaması
13 Yazılan senaryonun laboratuar uygulaması
14 Senaryoların değerlendirilmesi ve diğer yöntemlerle karşılaştırılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Serway R.A., Beichner R.J., Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Cilt II (Ed. Kemal Çolakoğlu) Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.
2. Halliday D., Resnick R., Fiziğin Temelleri, Cilt II (Ed.Cengiz Yalçın) Arkadaş Yayınevi, Ankara, 1991.
3. Griffiths, D.J., Çev. Çolakoğlu, K., Elektromanyetik Teori, Güven Kitap Yayın Dağ., 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum, Arasınav, Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.bakac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 7 4 28
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15432
ÖK.25333
ÖK.3354
ÖK.43
ÖK.5555