DERS ADI

: Fizik Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6057 Fizik Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Lisans düzeyinde fizik ünitelerinde görsel ve işitsel araçların kullanımını öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lisans düzeyinde fizik ünitelerinde görsel ve işitsel araçların kullanımını kavramak
2   Öğretim süreçlerinin tanınması ve teknolojiden nasıl yararlanabileceğini belirlemek
3   Mekanik konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
4   Elektrik ve manyetizma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
5   Doğal radyoaktivite ve radyoaktif ışımalar konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
6   Işık, yansıma, kırılma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim süreçlerinin tanınması ve teknolojiden nasıl yararlanabileceğinin belirlenmesi
2 Öğretim süreçlerinin tanınması ve teknolojiden nasıl yararlanabileceğinin belirlenmesi
3 Mekanik konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
4 Mekanik konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
5 Mekanik konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
6 Elektrik ve manyetizma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
7 Elektrik ve manyetizma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
8 Ara Sınav
9 Elektrik ve manyetizma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
10 Doğal radyoaktivite ve radyoaktif ışımalar konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
11 Doğal radyoaktivite ve radyoaktif ışımalar konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
12 Doğal radyoaktivite ve radyoaktif ışımalar konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
13 Işık, yansıma, kırılma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
14 Işık, yansıma, kırılma konularında görsel, işitsel, görsel-işitsel araçların kullanımına dair uygulamalar yapmak
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Temel Fizik Cilt-I, II (Fıshbane-Gasıorowıch-Thornton)
2) Fizik-I,II. (Serway, R.A., Beichner, R.J.)
3) Modern Fizik (Ohanian, H.C.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma-soruşturma yoluyla öğrenme yöntemi, Laboratuar yöntemi, Buluş yoluyla öğrenme yöntemi, Bilgisayar destekli öğrenme yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Grup tartışması, Yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e posta: mustafa.bakac@deu.edu.tr Tel ofis: 0232 3012382

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 7 4 28
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1333345
ÖK.23345
ÖK.3333345
ÖK.4333345
ÖK.5333345
ÖK.6333345