DERS ADI

: Fizik Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6051 Fizik Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERAP ÇALIŞKAN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fizik Eğitiminde seçilen ileri konuların, teorilerin, metot, teknik ve gelişmelerin öğrenilmesi anlaşılması ve içselleştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik Eğitiminde seçilen ileri teorilerin öğretilmesi, anlaşılması ve içselleştirilmesi
2   Fizik Eğitiminde seçilen ileri tekniklerin öğrenilmesi, anlaşılması ve içselleştirilmesi
3   Fizik Eğitiminde seçilen ileri teorilerin öğretilmesi, anlaşılması ve içselleştirilmesi
4   Fizik Eğitiminde seçilen ileri gelişmelerin öğretilmesi, anlaşılması ve içselleştirilmesi
5   Fizik Eğitiminde seçilen bazı ileri başlıkların öğrenilmesi, anlaşılması ve içselleştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin tartışılması
2 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
3 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
4 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
5 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
6 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
7 Genel tartışma
8 Ara sınav
9 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
10 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
11 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
12 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
13 Fizik eğitiminde seçilen ileri konuların öğretilmesi ve tartışılması
14 Genel tartışma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilmiş olan alanla ilgili review makaleleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Ara Sınav ve Final notu ile değerlendirilir

Değerlendirme Kriteri

Arasınav (%40), Final (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.erol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10-12

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 25 50
Sunum Hazırlama 2 25 50
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13433
ÖK.23433
ÖK.3553
ÖK.44432
ÖK.5324432