DERS ADI

: Kimya Eğitiminde E-STEM ve STEAM Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6037 Kimya Eğitiminde E-STEM ve STEAM Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri, kimya eğitiminde E-STEM (Girişimcilik) ve STEAM uygulamalarının hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya derslerinde kullanılabilecek E-STEM (Girişimcilik) ve STEAM aktiviteleri yazabilme
2   2. E-STEM ve STEAM eğitiminde ölçme ve değerlendirme yapabilme
3   3. E-STEM ve STEAM uygulama örneklerini değerlendirebilme
4   4. STEMin kimya eğitimi açısından önemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 STEM nin eğitim açısından önemi
2 2 STEM Eğitiminin Tarihi
3 3 STEM Öğrenme Modelleri
4 4 Fen eğitiminde E-STEM ve STEAM uygulamaları
5 5 Kimya eğitiminde E-STEM uygulamaları
6 6 Kimya eğitiminde STEAM uygulamaları
7 7 E-STEM eğitiminde planlama
8 8 STEAM eğitiminde planlama
9 9 E-STEM ve STEAM eğitiminde ölçme ve değerlendirme
10 10 E-STEM ve STEAM Etkinliklerinin Kimya Kavramlarının Anlaşılmasına Etkisi
11 11 Kimya eğitiminde E-STEM ve STEAM aktivitelerinin geliştirilmesi
12 12 STEM eğitimi ile ilgili yapılan kimya projeleri
13 13 Ödev sunumları
14 14 Ödev sunumları
15 15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Akgündüz, D. (Ed.) (2019). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
*Akgündüz, D. (Ed.) (2019). Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada STEM eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. (2. baskı)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145524
ÖK.2355
ÖK.32542
ÖK.43