DERS ADI

: Kimya Öğretiminde Model Tasarımı ve Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6035 Kimya Öğretiminde Model Tasarımı ve Kullanımı ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Modelleri kullanarak kimyanın soyut süreç ve kavramları hakkında düşünme, yorum yapma ve akıl yürütme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel süreç becerileri kapsamında, yeni ürünler (kanun, teori, prensip, eşitlik, formül v.b.) ortaya çıkarmak için izlenecek aşamaları ve bu aşamaların sonuçlarını değerlendirmek
2   Model kullanımının bilimsel ürünlerin ortaya çıkarılmasındaki rolü ve kapsamını öğrenmek
3   Maddenin özelliklerini, fiziksel ve kimyasal süreçleri, atom, molekül ve iyonların kesikli tanecik yapılarını model kullanarak anlamak.
4   Modellerin fen sınıflarındaki kullanım alanlarını ve işlevlerini anlamak
5   Modellerin fen sınıflarındaki kullanımını değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya Nedir Kimyanın Doğası
2 Kimya Felsefesi
3 Modellemeye genel bakış
4 Modelleme Modelleri
5 Modelleme Temelli Öğretime Yaklaşımlar
6 Modellemeye Dayalı Öğretimden Bilimsel Kavramları Öğrenmek
7 Modelleme Temelli Öğretimde Argümantasyonun Rolü
8 Ödev
9 Görselleştirmenin Model Temelli Öğretime Katkısı
10 Modelleme Temelli Öğretme ve Öğrenmede Analojiler
11 Modelleme Temelli Öğretim Yoluyla Bilim Hakkında Öğrenme
12 Modelleme Temelli Öğretim Sırasında Öğrenme İlerlemesi
13 Modellemeye Dayalı Öğretimi Kolaylaştırmak için Öğretmenleri Eğitmek
14 Modelleme Temelli Öğretme ve Öğrenme: Güncel Zorluklar ve Yeni Perspektifler
15 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Understanding Models and Their Use in Science: Conceptions of Middle and High School Students and Experts, L.Grosslight ve arkadaşları, Wiley,1991.
The Role of Models and Modelling in Science Education, J. Gilbert, Atlanta,1993.
Mental Models: Toward a Cognitive Science of Language, P.N. Johnson-Laird, Cambridge,1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, makale inceleme, Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-11.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Ödevi 1 3 3
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1333444
ÖK.2333444
ÖK.3333444
ÖK.4333444
ÖK.5333444