DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Yapılandırmacı Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6027 Kimya Eğitiminde Yapılandırmacı Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yapılandırmacı öğrenme kuramı ve özelliklerini bilmek ve kurama uygun kimya alanında etkinlik geliştirme ve bu etkinliklerin uygulanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapılandırmacı öğrenme kuramını ve özelliklerini açıklayabilme
2   Kimya eğitiminde yapılandırmacı öğrenme kuramındaki modelleri uygulayabilme
3   Yapılandırmacı öğrenme kuramını öğretmen eğitimi ile ilişkilendirebilme
4   Yapılandırmacı öğrenme kuramını kimya öğretim programları ile ilişkilendirebilme
5   Yapılandırmacı öğrenme kuramını temel alan kimya etkinliklerini planlayabilme
6   Yapılandırmacı öğrenme kuramını temel alan kimya etkinliklerini uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapılandırmacı öğrenme
2 Yapılandırmacı öğrenme modelleri-I
3 Yapılandırmacı öğrenme modelleri-II
4 Kimya eğitiminde yapılandırmacı öğrenme süreçleri-I
5 Kimya eğitiminde yapılandırmacı öğrenme süreçleri-II
6 Yapılandırmacı yaklaşım ve öğretmen eğitimi
7 Yapılandırmacı yaklaşım ve öğretmen eğitimi
8 Ara sınav
9 Kimya eğitiminde yapılandırmacı öğrenmede alt yapı kriterleri
10 Kimya eğitiminde yapılandırmacı öğrenmede alt yapı kriterleri
11 Kimya eğitim programlarında yapılandırmacı yaklaşım
12 Kimya dersinde bir konunun yapılandırılma stratejileri
13 Kimya dersi konularında yapılandırmacı uygulamalar-I
14 Kimya dersi konularında yapılandırmacı uygulamalar-II
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matthews, M.R. (1998). Constructivism in Science Education - A Philosophical Examination Springer.
Larochelle, M., Bednarz, N., Garrison, J. (2006). Constructivism and Education. Cambridge University Pres

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Leman Tarhan
leman.tarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 3 10 30
Sunum hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155344
ÖK.255344
ÖK.355344
ÖK.455344
ÖK.5555555344
ÖK.6555555344