DERS ADI

: Fransızca'nın Sözceleme Dilbilgisi: Sözdizim ve Anlambilim II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 6026 Fransızca'nın Sözceleme Dilbilgisi: Sözdizim ve Anlambilim II SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çeşitli dil olgularını ve Fransızcanın dilbilgisi olgularını sözceleme açısından betimlemeyi, incelemeyi ve öğretmeyi öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözceleme yaklaşımını sunabilme.
2   Dilin bir etkinlik, sözceleme etkinliği olarak işleyişini ortaya koyabilme.
3   İşleyiş halindeki dili, kullanımların dilini betimleyebilme, dili işlevsel açıdan inceleyebilme.
4   Biçim-anlamın karşılıklı bağımlılığını açıklayabilme.
5   Fransızca dilbilgisi yapılarını ileri düzeyde kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basit sözce ve kompleks sözce-bağlaç ve ilgeç
2 Dolaysız söylem/aktarılan söylem
3 Nötr çatı-edilgenlik
4 Dönüşlülük, işteşlik, ettirgenlik
5 Konulama
6 Odaklama
7 Pekiştirme
8 Ara Sınav
9 Zaman
10 Görünüş
11 Kiplik
12 Dilek-istek
13 Buyurma
14 Koşul-Varsayım
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Benveniste, E., (1966), (1974), Problèmes De Linguistique Générale, Tomes I, II,, Gallimard.
2. Ortak kitap, (1992), La Théorie d'Antoine Culioli, Ophrys.
3. Culioli, A., (1992-1999), Pour une linguistique de l'énonciation, Tomes I, II, III, Ophrys.
4. Culioli, A., (2002), Variations Sur La liguistique, Klincksieck.
5. Culioli, A. & Normand, C., (2005), Onze Rencontres., Ophrys.
6. Ducard, D. & Normand (dir.), (2006), Antoine Culioli, Ophrys.
7. Fisher, S., (1999), Enonciation, Ophrys.
8. Rivière, C. & Groussier, M.-L. (éd.), (1997), La Notion, Ophrys.
9. Groussier, M.-L. & Rivière, C., (2008), De La Notion A L'énonciation Et Retour, Ophrys.
10. Franckel, J.-J, & Paillard, (2007), Grammaire Des Prépositions, Ophrys.
11. Dufaye, L., (2009), Théorie des Opérations Enonciatvies Et Modélisation, Ophrys.
12. Bouscaren , J. & Deschamps, A. & Dufaye, L., (2001), Modalité Et Opérations Enonciatives, Ophrys.
13. Lévy, M., (2000), Grammaire Du Français. Approche Enonciative, Ophrys.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal sunuş; kuramsal yaklaşımın temel metinlerini tartışma; seçilen dil olgularını inceleme; kişisel çalışmalar ve grup çalışmaları (sunum, ödev) yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

talat.akaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 8 104
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Sunum hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555