DERS ADI

: İmge ve Fransızca'nın Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 6025 İmge ve Fransızca'nın Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrenciler dil dışı göstergeler hakkında gerekli bilgileri kazanırlar ve bu göstergelerin insan yaşamında ve dil öğretimindeki yeri hakkında gerekli donanıma sahip olurlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İmge kavramını tanıyabilme.
2   İmge ve gösterge hakkında bilgi edinebilme.
3   Dilsel ve dil dışı göstergeler hakkında bilgi edinme.
4   Günlük iletişimdeki imgelerin yerini kavrayabilme.
5   İmgeleri dil öğretiminde kullanmayı öğrenebilme.
6   Söylem göstergebiliminin temel çözümleme ilkelerini anlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil öğretimi ve görüntü
2 Görüntü çeşitleri
3 Görüntü-sözcük ayrımı
4 İletişimsel yaklaşımda görüntü
5 Görselgöstergebilim
6 Görsel göstergebilim yaklaşımları
7 Ara Sınav
8 Groupe U ve göstergebilim
9 Greimas ve Göstergebilim
10 Reklam göstergebilimi ve fransızca öğretimi
11 Karikatür göstergebilimi ve fransızca öğretimi
12 Sinema göstergebilimi ve fransızca öğretimi
13 Göstergebilim ve vidéo-klipler ve fransızca öğretimi
14 Çizgi ve animasyon filmleri ve fransızca öğretimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

. BARTHES, Roland (1968) Rhétorique de l image , in Communications no: 4, Paris
COURTES, Joseph (1991) Analyse sémiotique du discours, Hachette, Paris,
(1994) Du Lisible au Visible, initiation à la sémiotique du texte et de l image, De Boeck,
DURAND, Jacques (1970) « Rhétorique et l image publicitaire », in Communications no 15, Paris.
ECO, Umberto (1972) La structure absente, introduction à la recherche sémiotique, Mercure de France, Paris,
FLOCH, Jean-Marie (1982) Les langages planaires in Sémiotique. L Ecole de Paris; Paris: Hachette.
GREIMAS A.J., Sémantique structurale, Larousse, 1966.
GREIMAS, A.J., et Courtès J., (1982) Dictionnaire Sémiotique raisonné de la théorie du langage,
Hachette, Paris.
GROUPE µ (1992) Traité du signe visuel, pour une rhétorique de l image, Seuil, Paris.
JOLY, Martin (1994) L image et les signes, approches sémiologiques de l image fixe, Nathan,.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555554434222
ÖK.25555554434222
ÖK.35555422
ÖK.4553422
ÖK.55555422
ÖK.6