DERS ADI

: İngilizce Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 6042 İngilizce Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Yabancı dil eğitimi veren öğretmenlere, akademisyenlere ve araştırmacılara, yabancı dil eğitiminde yeni çıkan teknolojileri tanıtmak ve bu teknolojileri dil sınıflarında nasıl kullanabilecekleri hakkında teorik, pratik ve metodolojik bilgi sunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve teknoloji kavramlarının özelliklerini anlamak
2   Teknolojiyi dil eğitimine entegre edebilmek
3   İletişim teknolojilerini öğrenerek öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçişi sağlamak
4   Yeni teknolojilerle birlikte yeni bilgiler edinebilmek
5   Teknolojiyi dil sınıflarında kullanabilme becerisini edinmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı Dil Eğitiminin Değişen Dünyası
2 Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımında Değişen Perspektifler
3 Öğretmenleri Teknoloji Destekli Dil Eğitimine Hazırlama
4 Eğitim Teknolojilerinde Yeni Yaklaşımlar
5 Eğitim Teknolojilerinde Yeni Yaklaşımlar
6 Teknolojinin Dil Sınıflarında Motivasyon Üzerine Etkisi
7 Öğretmenlerin Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları
8 Öğrencilerin Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları
9 Yabancı Dil Öğretiminde E-learning
10 Yabancı Dil Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı
11 Yabancı Dil Öğretiminde Internet Kullanımı
12 Yabancı Dil Öğretiminde Akıllı Telefonların Kullanımı
13 Yabancı Dil Öğretiminde Digital-based Gaming
14 Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılabilecek Alternatif Materyaller

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

O'Neil,H. F. Perez. R. S. (2003) Technology applications in education : a learning view, Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Publishers.
Motteram, G. (ed.)(2013) Innovations in learning technologies for English language teaching British Council, London: UK
Supplementary Book(s):
McDonough, J. & and Shaw, C. (2003) Materials and methods in ELT : a teacher's guide, Malden, MA : Blackwell Pub.
Chapelle, C. (2003) English language learning and technology: Lectures on applied linguistics in the age of information and communication technology
Agnew,P. W., Kellerman, A. S. , & Palmer, W. Multimedia in the classroom,Boston : Allyn and Bacon, 1996.
Collins,A. & Halverson, R. (2009) Rethinking education in the age of technology : the digital revolution and schooling in America ,New York : Teachers College Press.
Chapelle, C. A. & Douglas, D. (2006) online publication (2010), Assessing Language through Computer Technology, Cambridge University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı, tartışma, grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ödevlerini ve sunumlarını bu becerileri kazanmış olarak kriterlere uygun şekilde hazırlamaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11:00 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Ödev Hazırlama 7 5 35
Sunum Hazırlama 4 5 20
Proje Ödevi 3 3 9
Proje Final Sunumu 3 3 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555