DERS ADI

: İngilizce Dil Eğitiminde Mesleki Gelişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 6037 İngilizce Dil Eğitiminde Mesleki Gelişim SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Geçmişten günümüze Öğretmen Yetiştirme Alanındaki yaklaşımları bilmek ve yorumlayabilmek. Alandaki yeniliklere ayak uydurabilmek. Öğretmen Yetiştirme alanında yapılmış nicel ve nitel çalışmaları incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme Kavramları Arasındaki İlişkiyi Anlayabilme
2   Yabancı Dil Eğitimde Müfredat Geliştirme ve Öğretim Materyalleri Hazırlama Konusunda Bakış Açısı Kazanma
3   Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmenin Önemini Kavrama
4   Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Yeni Yaklaşımları İnceleme
5   ELT Alanındaki Öğretmen Yetiştirme Politikalarını Bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmen Yetiştirme Nedir Öğretmen Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar.
2 İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Kültürlerarası Yaklaşımlar
3 Dünya İngilizceleri
4 Öğretmen Adayları için Profesyonel Gelişim
5 Etkili Bir Yabancı Dil Öğretmeninin Özellikleri
6 Yansıtmalı Düşünen Öğretmen Modeli
7 Yabancı Dil Öğretiminde Etkili Sınıf Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Öğretmen Adaylarını Yetiştirmede Önemli Unsurlar
10 Öğretmen Yetiştirme ve Liderlik
11 Türkiye'deki Dil Politikaları
12 Yabancı Dil Öğretiminde Pragmatik ve Hümanist Yaklaşım
13 Müfredat Geliştirme
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bowers,R. (ed.) (1987), Language Teacher Education:An Integrated Programme for ELT Teacher Training, London: The British Council
Ur, P. (1999), A Course in Language Teaching, Cambridge University Press
Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001) , Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press
Rihards, J. C. (2001) , Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge University Press
Bailey, K. M.(2006) Language Teacher Supervision: A Case-Based Approach, Cambridge University Press

Supplementary Book(s):
ELT Journal, Oxford Jourals
Teaching and Teacher Education, Elsevier
European Journal of Teacher Education, Routledge

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı, tartışma, grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

12:00 Tuesday
12:00 Thursday

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Proje Hazırlama 5 12 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555