DERS ADI

: Ruhdilbilimsel İkinci Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 6035 Ruhdilbilimsel İkinci Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Ses dalgaları ile iletişimin sağlanması, kelime anlamının beyinde nasıl oluştuğu, cümle yorumunda beynin görevi, ve dilin belirli bir anda nasıl anlaşıldığı konularını öğrencilere tanıtmak, ve onlara ses, kelime, cumle, vurgu, konularında beynin çalışımıyla ilgili örnekler yapmak ve bu konudaki araştırmalara eleştirel yaklaşım kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruhdilbilim ile ilgili kavramları tanıtır.
2   Dil ve beyin arasındaki ilişkiyi gösterir
3   Bu konuda yapılan çalışmalarda araştırma yapma ve verileri tartışma becerisini uygular
4   Konusulan dili anlama, ve üretmede dil, düşünce, kültür ve beyin arasındaki ilişkiyi anlatır.
5   Bu alandaki bilginin, dil sürcmeleri, medyada, mahkemede ve bazı metinlerde nasıl kullanıldığını tartışmaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Introduction to the content of the course
2 The basic concepts related to psycholinguistics
3 Brain and language
4 Speech perception
5 Words and recognition
6 Sentence processing
7 Speech production
8 yarıyıl sınavı
9 Applied psycholinguistics (discourse)
10 Figurative speech
11 Language development and lexicon
12 Language development and emotion
13 Language and thought
14 Applied psycholinguistics (court trails,law, doctor-patient relations, mass communication)
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abbot, Smith, K. & M. Tomasello. (2010). The influence of frequency and semantic similarity on
how children learn grammar. First Language 30.1: 79-101.
Gries, St. Th. & S. Wulff. (2005). Do foreign language learners have constructions too Evidence
from priming, sorting, and corpora. Annual Review of Cognitive Linguistics 3: 182-200.
Herrmann., E. & M. Tomasello. (2006). Apes and children s understanding of cooperative and
competitive motives in a communicative situation. Developmental Science 9.5: 518-529.
James, L. E. & D. M. Burke. (2000). Phonological priming effects on word retrieval and tip of the tongue experiences in young and older adults. Journal of Experimental Psychology: 26.6: 1378-1391.
Jay, Timothy (2004) The Psychology of Language NJ. Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

wednesdays 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 13 4 52
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555