DERS ADI

: Dünyada ve Türkiyede Metropol Kentler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6052 Dünyada ve Türkiyede Metropol Kentler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'deki metropol kentlerin ortaya çıkışlarını ve özelliklerini öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Dünyada Türkiye de metropolleşme ve metropol kentleri tanıyacaktır
2   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Dünyada ve Türkiye de metropolleşmenin seyrini ve metropolleşmeye yol açan faktörleri kavrayabilecektir
3   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Metropol kentleri özelliklerine göre ayırt edebilecektir
4   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Metropolleşmenin yarattığı avantaj ve dezavantajları karşılaştırabilecektir
5   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye deki metropollere yönelik projeksiyonlar yapabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metropol kent ve metropolleşmenin tanımı ve kavramsal çerçeve
2 Metropol kentlerin ortaya çıkışında etkili olan tarihsel faktörler
3 Endüstrileşme, ulaşımın ve deniz aşırı ticaretin metropolleşmeye etkisi
4 Metropol kentlerin dağılışında etkili olan faktörler
5 Bölgesel ve ulusal metropol kentler
6 Türkiye de metropol kentlerin ortaya çıkışında etkili olan faktörler
7 Metropol kentlerin sosyal ve kültürel özelliklere etkileri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Metropol kentlerin ekonomik işleyişe etkileri
10 Türkiye de Metropol kentlerin sosyal ve kültürel özelliklere etkileri
11 Türkiye de Metropol kentlerin ekonomik işleyişe etkileri
12 Dünyada ve Türkiye de metropol kentlerin sorunları
13 Gelişmiş ülke metropollerinin sorunları (dış göçlerden kaynaklanan)
14 Gelişmemiş ülke metropollerinin sorunları (iç göçlerden kaynaklanan)
15 Metropol kentlerin geleceğine ilişkin projeksiyonlar
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ERDER Türker (1982). Kentsel Bütünleşme, Türkiye Gelişme Araştırmaları Vakfı Yayın No: 4, An.
KARADAĞ A (2000).Kentsel Gelisim Süreci, Cevresel Etkileri ve Sorunlari ile Izmir
TEKELİ İ (2001). Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi, Ankara.
TOPRAK KARAMAN Z, Kent Yönetimi ve Politikası, İzmir, 2001
KUBAN Doğan, Türkiye de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı-Yurt Yayınları, 2001
CENGİZ Hüseyin (Ed.) (1998). Metropoliten Alanlar Planlama Sorunları, I. Sempozyum Bildirileri, Yıldız Teknik Ünv. Basım-Yayın Merkezi, İstanbul.
TEKELİ İ, Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Yayınları, 2001
KELEŞ R, Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, 2004
DURU B ve ALKAN A. 20. yy Kenti, , İmge Yayınları, 2002
Collin Jean-Pier, Deganais Michèle and Poitras Claire, From City to City-Region: Historical Perspective on the Contentious Definations of the Montr al Metropolitan Area, Canadian Journal of Urban Research, Volume 12, Issue 1, Pages 16-34, Summer 2003, ISBN 1188-3774.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin anlatımı dersin hocası tarafından yapılmakla birlikte öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144444
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.555