DERS ADI

: Türkiye'de Kentleşme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6059 Türkiye'de Kentleşme SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türkiye'de kentleşmenin ve kentsel sorunların farkına varılarak çözüm üretebilecek bilgi ve beceriye sahip olabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye de Kentleşmeye ilişkin kavramları bilir.
2   Türkiye nin kentleşme tarihini öğrenir ve kentleşmeyi etkileyen faktörleri analiz edebilir.
3   Türkiye'deki kentleri fonksiyonlarına göre ayırt edebilir.
4   Türkiye deki Kentleşme politikalarını analiz edebilir.
5   Kent sorunlarını tanır ve çözümler üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de Kentleşme Dersine İlişkin Kavramlar
2 Türkiye'de Kentleşmenin Tarihi
3 Türkiye'de 1950 Öncesinde Kentler
4 1950-60 Döneminde Kırsal Göç ve Kentsel Büyüme
5 1960-80 Döneminde Kentleşme ve Gecekondu
6 1980'e Kadar Kentleşmeyi Etkileyen Faktörler
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 1980 Sonrasında Büyüyen Kentler
9 Yeni Bir Oluşum: Metropol Kentler
10 1980 Sonrasında Kentleşmeyi Etkileyen Faktörler
11 Türkiye'de Kentleşmenin Toplumsal Etkileri
12 Türkiye'de Kentleşmenin Kültürel Etkileri
13 Türkiye'de Kentleşmenin Ekonomik Etkileri
14 Türkiye Kentlerinin Sosyal ve Kültürel ve Ekonomik Sorunları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KELEŞ Ruşen, Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, 2004
KILIÇBAY Mehmet Ali, Şehirler ve Kentler, İmge Yayınları, 2002
DURU Bülent ve ALKAN Ayten, 20. yy Kenti, İmge Yayınları, 2002
TOPRAK KARAMAN Zerrin, Kent Yönetimi ve Politikası, İzmir, 2001
KUBAN Doğan, Türkiye de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı-Yurt Yayınları, 2001
BENEVOLO Leonardo (cev. Nur NİRVEN), Avrupa Tarihinde Kentler, Yeni Binyıl-Afa Yayınları, 1995
TEKELİ İlhan, Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Yayınları, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin anlatımı dersin hocası tarafından yapılmakla birlikte öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 09:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444444
ÖK.2455555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555