DERS ADI

: İnsan Hakları Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6025 İnsan Hakları Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Tarih öğretmen adaylarının insan hakları kavaramın tarihsel gelişimini, dünyadaki ve Türkiye'deki insan haklarıyla ilgili problemlerin neler olduğunu öğrenmelerini sağlamak, bununla beraber kişinin doğuştan getirdiği temel hak ve özgürlükler konusunda geleceğin öğretmenlerini bilinçlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan haklarına ilişkin temel kavramları açıklayabilme
2   İnsan hakları ve özgürlüklerinin geçirdiği tarihsel aşamaları özetleyebilme
3   İnsan hakları ve özgürlükleri konusunda temel kişi, olay ve kurumları tanıyabilme
4   Günümüz insan hakları sorunlarını ve çözüm yollarını tartışabilme
5   Günümüz insan hakları sorunlarını ve çözüm yollarını tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi- Dersin Kural ve Gerekleri İnsan Hakları Dersi İçin Temel Kaynakların Değerlendirilmesi
2 İnsan Hakları Anlayışının Tarihsel Evrimi
3 Demokrasi ve Hukuk
4 Aydınlanma Çağı Düşünürlerinin Doğal Hukuka İlişkin Görüşleri
5 Fransız Devrimi ve 1. Kuşak Hakların Ortaya Çıkışı
6 Kişisel Hak ve Özgürlükler, Yaşama Hakkı, Bedensel Haklar, Güvenlik Hakkı
7 Toplu Eylem Özgürlükleri ve Siyasal Haklar
8 Ara Sınav
9 19. Yüzyıl Devrimleri, 2. Kuşak Hakların Ortaya Çıkışı Gelişimi
10 1948 Tarihli BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin Önemi, 2. Kuşak Hakların Hukuksal Oluşumu, İktisadi ve Sosyal Hakları
11 Çalışma ve Sosyal Güvenlik Hakkı
12 Sosyal ve Kültürel Haklar ve Bunların Gelişimine İlişkin Uluslar arası Sözleşmeler
13 3. Kuşak Haklar, Dayanışma Haklarının Gelişimi
14 Barış Hakkı, Gelişme Hakkı, Çevre Hakkı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mumcu, Ahmet ve Küzeci, Elif(2011).İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri, Ankara:
Turhan Yayınevi
2. Çitçi, Oya-Ed. (2000), Türkiye'de İnsan Hakları. Ankara: TODAİE yayınları
3. Kabaoğlu, İbrahim Özden(2000). Özgürlükler Hukuku, İnsan Haklarının Hukuksal Yapısı.
Ankara: İmge yayınevi,
4. Freeman, Michael, (2008). İnsan Hakları (Disiplinler Arası Bir Yaklaşım). Ankara:
Birleşik Yayınevi
5. Hammarberg, Thomas, (2012), Avrupa'da İnsan Hakları, İstanbul: İletişim Yayınları
6. Özdek, Yasemin, Uluslar arası Politika ve İnsan Hakları, Ankara, 2000
7. Tankuter, Korkut(Ed),(2000). İnsan Hakları, Yapı Kredi Yayınları: İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abdullah.martal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 27 27
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555