DERS ADI

: Tarih ve Kamuoyu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6021 Tarih ve Kamuoyu SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarihin sosyal bir disiplin olarak ele alınmasının dışında, sosyal, politik, kültürel ve gündelik yaşamın içerisinde nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihin siyasal alanda kullanımını açıklayabilme
2   Tarihin politik alanın inşasında bir araç olarak kullanılmasını örneklendirebilme
3   Verilen bir demeç, gazete köşesi vs. gibi metinler üzerinden tarihin nasıl ele alındığını yorumlayabilme
4   Farklı ideolojik tutumların aynı tarihsel olayı ne şekilde ele alabileceklerini ideolojiler üzerinden değerlendirebilme
5   Dijital tarih kavramını internet ve farklı medya ortamlarındaki yansımaları üzerinden değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı, Kaynakların Kullanımı Hakkında Bilgi, Temel Kavramların Tanıtılması, Ödev ve Sunum Konuları Hakkında Bilgilendirme
2 Tarih ve Politika
3 Tarih ve Kültürel Alan
4 Tarih ve Gündelik Yaşam
5 Medya ve Tarihin Kullanımı; Ödev ve Sunum Konularının İlk Taslağının Görüşülmesi
6 Dijital Tarih: İnternet ve Tarihin Kullanımı
7 Değişen Dünyada Yeni Tarih Arayışları
8 Ara Sınav
9 Milliyetçilik ve Tarih; Ödev ve Sunum Konularının Son Taslağının Teslimi ve Görüşülmesi
10 Küreselleşme ve Yerel Tarih
11 Sunumlar ve Tartışma I
12 Sunumlar ve Tartışma II
13 Sunumlar ve Tartışma III
14 Sunumlar ve Tartışma IV
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Burke, Peter (2008). Bilginin Toplumsal Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
2- Briggs, Asa; Burke, Peter (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: İzdüşüm
Yayınları
3- Burke, Peter (2012). Tarih ve Toplumsal Kuram. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
4- Burke, Peter (2011). Medyanın Toplumsal Tarihi (Gutenberg'den İnternet'e). İstanbul:
Kırmızı Yayınları
5- Skocpol, Theda (2011). Tarihsel Sosyoloji (Bloch'tan Wallerstein e Görüşler ve
Yöntemler). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
6- Özel, Oktay (2012). Dün Sancısı (Türkiye'de Geçmiş Algısı ve Akademik Tarihçilik).
İstanbul: Tarih Vakfı YUurt Yayınları
7- Tosh, John (2011). Tarihin Peşinde. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
8- Cannadine, David (2007). History and the Media. Palgrave Macmillan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yahya ARAZ
yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 27 27
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555