DERS ADI

: Sözdizim İncelemeleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6058 Sözdizim İncelemeleri II SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, Yetinmeci Çizgi ve Evre Kuramı çerçevesinde güncel alanyazındaki temel başlıklar ve sorunlar ile ilgili öğrencilere bilgi sunup bu başlıkları tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sözdizim kuramının yorumlayıcı arakesiti olan çizgiselleştirmeyi tanımlayabilme
2   2. Dünya alanyazınında bu yönde yapılmış tartışmaları tartışıp eleştirebilme
3   3. Türkçe üzerine bu konuda yapılmış çalışmaları irdeleyip tartışabilme
4   4. Diğer yorumlayıcı bileşen anlambilimin ve olay anlambiliminin ne olduğunu betimleyebilme
5   5. Olay anlambilimi alanyazını ve Türkçe üzerinden tartışılan makaleleri irdeleyebilme
6   6. İlgili konularla ilgili özgün bir çalışma ya da bir araştırma yazısı yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çizgiselleştirme Genel Tanım, Temel Kavramlar, Kavramsal Artalan
2 Evrensel Diziliş Üzerine Tartışmalar I EN mi NE mi
3 Evrensel Diziliş Üzerine Tartışmalar II EN mi NE mi
4 Evrensel Diziliş Üzerine Tartışmalar III EN mi NE mi
5 Çizgiselleştirme Yaklaşımları I Döngüsel Çizgiselleştirme
6 Çizgiselleştirme Yaklaşımları II Devingen Çizgiselleştirme
7 Çizgiselleştirme Yaklaşımları III Diğer Yaklaşımlar
8 Konuların Gözden Geçirilmesi ve Genel Tekrar
9 Türkçede Anatümce Uyumu
10 Türkçede İçtümce Uyumu
11 Türkçede Kuraldışı Durum İmleme Yapıları
12 Çalkalama Alanyazınına Giriş
13 Konulaştırma ve Odaklama
14 İlkesel Donma ve Ölçütlü Donma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abels, K. (2003). Successive cyclicity, anti-locality, and adposition stranding. Doctoral dissertation, University of Connecticut, Storrs.
Anagnastopolou, E. (2005). Holmberg s Generalization and Cyclic Linearization. Remarks on Fox and Pesetsky. In Object shift, ed. by Katalin E. Kiss, special issue, Theoretical Linguistics 31(1 2):47-95.
Barbiers, S. (2000). The right periphery in SOV languages. The derivation of VO and OV, 181-218.
Bieber, S. (2009). Some implications of the strict LCA and a copy theory of labeling. Ms (Submitted to Syntax).
Bobaljik, J. D. (2005). Re: CycLin and the role of PF in Object Shift. In Object shift, ed. by Katalin E. Kiss, special issue, Theoretical Linguistics 31(1 2): 96-111.
Broekhuis, H. (2006). The universal base hypothesis: VO or OV . Linguistics in the Netherland s. 28-39.
Diesing, M. (2005). Some Remarks on Fox and Pesetsky: ``Cyclic Linearization of Syntactic Structure . Object shift, ed. by Katalin E. Kiss, special issue, Theoretical Linguistics 31(1 2): 112-127.
Dobashi, Y. (2003). Phonological phrasing and syntactic derivation. Ph.D. Dissertation. Cornell University. Ithaca, NY.
Dobashi, Y. (2004). Multiple spell-out, label-free syntax, and PF-interface. Exploration in English Linguistics 19.
Fox, D., ve David P. (2003). Cyclic Linearization and the typology of movement. Lecture notes, Linguistic Society of America Summer Institute, Michigan State University, East Lansing.
Fox, D., ve David P. (2005a). Cyclic Linearization of syntactic structure. In Object shift, ed. by Katalin E. Kiss, special issue, Theoretical Linguistics 31(1 2):1 46.
Fox, D., & David P. (2005b). Cyclic Linearization and its interaction with other aspects of grammar: A reply. In Object shift, ed. by Katalin E. Kiss, special issue, Theoretical Linguistics 31(1 2):235 262.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1 -6 Vize, final ve ödevle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi C Blok C-157
Tel: 0232 30 186 29

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00
Salı: 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 235

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555