DERS ADI

: Bireysel İş Hukukunun Güncel Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZH 6027 Bireysel İş Hukukunun Güncel Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Hukuk Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA ALP

Dersi Alan Birimler

Özel Hukuk Doktora

Dersin Amacı

Bireysel iş hukuku bakımından güncel olan sorunların bir sistematik içinde incelenerek; bu sorunların nedenlerinin, yargı kararları ve doktrin görüşlerinin bu sorunlara bakış açısının öğrenilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel iş hukukunun sorunlarını tespit edebilme
2   Sorunlara çözüm olabilecek normların işlevlerini açıklayabilme
3   İş hukuku normlarını güncel sorunlarla ilişkilendirebilme
4   Mevcut iş hukuku uygulamalarını ve özellikle yargı kararlarını irdeleyebilme
5   Mevcut normlarla güncel sorunlar bakımından yeni düzenleme önerilerini değerlendirebilme
6   Bireysel iş hukukunu düzenleyen normların birbirleri ile ilişkili olarak sentezine varabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Asıl Alt İşveren İlişkisi
2 İşyerinin Devri
3 Eşit Davranma İlkesi
4 Süreli Fesih
5 Geçerli Sebep Kavramı
6 İşe İade Davasının Açılması ve Yargılama Usulü
7 İşe İade Davasının Sonuçları
8 Haklı Sebep Kavramı
9 Değişiklik Feshi
10 Toplu İşçi Çıkarma
11 Özürlü, Eski Hükümlü ve Terör Mağduru Çalıştırma Zorunluluğu
12 Ücret ve Ücret Türleri
13 Çalışma ve Dinlenme Süreleri
14 Kadın, Çocuk ve Genç İşçilerin Korunması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sarper Süzek, İş Hukuku, 7. Bası, İstanbul 2011; Nuri Çelik, İş Hukuku Dersleri, 24. Bası, İstanbul 2011.
Yardımcı kaynaklar: Devrim Ulucan, Alman Hukukunda Feshe Karşı Koruma Ve Yapılan Değişiklikler, Kamu İş Haziran 97, S.2, s.231; Devrim Ulucan, Alt İşveren İlişkisi ve İşe İade Davası, Karar İncelemesi, Çalışma ve Toplum, 2004/3, S.3, s. 145; Fatih Uşan, Yargıtay Kararları Işığında İşe İade Davalarının Sonuçları, Kamu-iş C.10, S.1, 2008, s.1; Gaye Burcu Yıldız, İş Güvencesi Hükümlerinin Uygulanmasında Otuz İşçi Ölçütünün Nisbi Emredici Niteliği, Karar İncelemesi, Legal 2006, S.11, s.901; Polat Soyer, Yeni Düzenlemeler Karşısında Fazla Saatlerle Çalışmaya İlişkin Bazı Düşünceler, Legal, 2004, S.3, s.797; Nurhan Süral, Esnek Çalışma Süreleri ve Modelleri Üzerine Geleceğe Yönelik Bazı Değerlendirmeler, İşveren, Haziran 2004, s. 21.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders, karar incelemeleri, seminer çalışması ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukran.erturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 34 34
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 27 27
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11111111
ÖK.21111111
ÖK.31111111111
ÖK.411111111111
ÖK.51111111111111
ÖK.61111111111111