DERS ADI

: Denizcilikte Değişim ve İnovasyon Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİY 6064 Denizcilikte Değişim ve İnovasyon Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÇİMEN KARATAŞ ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı aşağıdakileri incelemektir:
Yönetimsel bakış açısıyla, küresel çevrenin denizcilik işletmeleri üzerindeki etkileri,
Denizcilik çevresi, teknoloji ve örgütsel uygulamalardaki değişimler arasındaki ilişkiler,
Denizcilik çevresi ve işletmelerindeki değişim ve inovasyon,
Yönetim, değişim ve denizcilikte önem kazanmakta olan teknolojik dinamikler,
Denizcilikte değişimlere uyum sağlamaya yönelik stratejiler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizcilik işletmelerindeki değişimi anlamak için yönetimsel bakış açısı
2   Denizcilikte yönetimsel problem çözme
3   Gerçek hayattaki durumlarda eleştirel düşünme ve denizcilik sektöründe yenilikçi olma
4   Denizcilikteki teknolojik gelişmelere ve değişime uyum sağlamak için politikalar ve stratejiler geliştirme
5   Denizcilik alanında sürdürülen bilimsel araştırmalarda yenilikçi ve yaratıcı olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değişim ve inovasyon kavramlarına giriş
2 21. yüzyılda denizcilik
3 Denizcilikteki çığır açan teknolojiler
4 Denizcilik çevresindeki değişimin belirleyicileri
5 Değişim ve inovasyon üzerine teori ve yaklaşımlar
6 Değişimi anlama ve tahmin etme
7 Denizcilikteki değişim ve değişim yönetiminin dinamikleri
8 Ara Sınav
9 Değişim ve inovasyon yönetiminde stratejiler
10 Değişim ve inovasyon yönetiminde sistemsel düşünme
11 Denizcilikte inovasyon ve rekabetçi üstünlük
12 Denizcilikteki dinamik ve inovatif örgütlerin yeniden tasarımı
13 Denizcilikteki katma değerli örgütler, bilgi yönetimi ve öğrenen örgütler
14 Proje değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stickland, F. (1998). The Dynamics of Change: Insights into Organisational Transition from the Natural World. UK:Routledge.
Tidd, J., Bessant, J. and Pavitt, K. (2005). Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. (3rd ed.) UK:John Wiley & Sons, Ltd.
Connor, P.E. and Lake, L.K. (1994). Managing Organizational Change. London and Westport: Praeger.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür taraması, veri analizi ve vaka çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cimen.karatas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12221211124455
ÖK.21312111324444
ÖK.32234353214435
ÖK.42222452433313
ÖK.52354445435243