DERS ADI

: İslam Tarihinde Tasavvuf Düşüncesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6212 İslam Tarihinde Tasavvuf Düşüncesi II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SÜLEYMAN GÖKBULUT

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Tasavvuf tarihinin ve düşüncesinin belli başlı konularını, metodolojisini, yöntemini ve problemlerini anlamak ve tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasavvufun İslâm düşüncesindeki yerini anlar.
2   Tasavvuf düşüncesinin yapısını ve özelliklerini kavrar.
3   Tasavvufun ve tasavvuf kurumlarının nasıl ortaya çıktığını bilir.
4   Belli başlı tarikatları, özelliklerini ve yayıldıkları yerleri bilir.
5   Tasavvuf düşüncesinin Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki etkisini ve temsilcilerini tanır.Tasavvuf düşüncesinin Selçuklu ve Osmanlı dönemlerindeki etkisini ve temsilcilerini tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslâm Düşüncesinde Tasavvufun Yeri
2 Tasavvuf İlmi ve İlim Tasniflerinde Tasavvufun Yeri
3 Tasavvuf Metodolojisi
4 Selefiyyenin Tasavvufa Bakışı
5 Mütekelliminin Tasavvufa Bakışı
6 Fakihlerin Tasavvufa Bakışı
7 Fakihlerin Tasavvufa Bakışı
8 ARA SINAV
9 Filozofların Tasavvufa Bakışı
10 Tasavvuf ve Ahlak
11 Tasavvuf ve Psikoloji
12 Tasavvuf ve Edebiyat
13 Tasavvuf ve Sanat
14 Tasavvuf ve Sembolizm

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mustafa Çağırıcı, "Ahlak", DİA, II, ss. 6-9.
2. Kenan Gürsoy, "Tasavvuf ve Etik", Bursa'da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü-2 Sempozyumu, 14-16 Kasım 2003, ss. 111-115.
3. Himmet Konur, Sufi Ahlakı, İstanbul 2007.
4. Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Yapısı, İst. 1985.
5. Afifi, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler, İst. 2000, 135-194.
6. Abdülhakim Yüce, "Bir İlim Olarak Tasavvuf", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 4, Eylül 2000, 17-40.
7. Süleyman Gökbulut, "İlimler Tasnifinde Tasavvufun Yeri", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 19, Temmuz-Aralık 2007, ss. 245-264.
8. Himmet Konur, "Şeriat ve Tasavvuf", İslâmiyât, I/4, 119-126, (Ekim-Aralık 1998).
9. İsmail Köksal, "Fıkıh ve Tasavvuf İlişkisi", Tasavvuf, sa: 2 (Aralık 1999), ss. 83-104.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, anlatma, analiz ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

--

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.gokbulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00-18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.153
ÖK.243
ÖK.3
ÖK.4553
ÖK.544