DERS ADI

: Dini Hayatın Boyutları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6271 Dini Hayatın Boyutları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, din olgusu üzerinde yapılacak din bilimsel araştırmaların dayanacağı en temel kavram olan dinin nasıl kavramlaştırılacağı konusunda dinin çok boyutluluğu sorununa dikkat çekip din problemine ilişkin teorik yaklaşımın çerçevesini çizmek ve böylelikle de dinin bilimsel açıdan ele alınıp araştırılması ve incelenmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dini tarif eder.
2   Dinin boyutlarını öğrenir.
3   Dinin boyutlarının nasıl araştırılması gerektiğine dair bir yöntem kazanır.
4   Dini hayatın boyutlarına ilişkin kuramları öğrenir.
5   Dini hayatın boyutları üzerinde bireyin ve toplumun zamanın ruuhunun etkisini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din olgusu ve dindarlık
2 Din bilimlerin konusu olarak dindarlık
3 Din olgusunun farklı düzeylerde kavramlaştırılması
4 Din kavramının operasyonel tanımı
5 Dinin ölçülmesi sorunu
6 Dinin ölçümünde kullanılan metot ve teknikler
7 Ara sınav
8 Dindarlık ölçeklerinin değerlendirilmesi
9 Dindarlık ölçeklerinin değerlendirilmes
10 Dini hayatın çok boyutluluğu
11 Dindarlığın parametreleri olarak dinin boyutları
12 Dine çok boyutlu yaklaşımın din araştırmalarına katkısı
13 Dine çok boyutlu yaklaşımın din araştırmalarına katkısı
14 Çok boyutlu dindarlık algısının teorik ve pratik önemi
15 Dine çok boyutlu yaklaşının sosyo-kültürel ve politik açıdan muhtemel etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Birey ve Dini. Gordon Allport, Çev: Bilal Sammur, Elis: 2004.
Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi / Asım Yapıcı,Kerim Yavuz,Kemaleddin Taş,Ali Ulvi Mehmedoğlu,Mustafa Arslan,Hasan Kayıklık,Ali Küşat,İlkay Şahin,İsmail Güllü / Karahan Yayınları
İki Dünya Arasında İstanbul'da Dindar Üniversite Gençliği, Özlem Avcı, İletişim Yay.
Kent Dindarlığı TİMAŞ YAYINLARI Prof. Dr. Mehmet Altan Yayın Yılı: 2010


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ders anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Test ve ev ödevleri.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders anlatımı ve beyin fırtınası.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154355
ÖK.254355
ÖK.354355
ÖK.454355
ÖK.554355