DERS ADI

: Yahudi ve Hıristiyan Mezhepleri: Bölünme Süreci, Benzerlikler, Farklılıklar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6233 Yahudi ve Hıristiyan Mezhepleri: Bölünme Süreci, Benzerlikler, Farklılıklar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde mevcut olan Yahudi ve Hıristiyan mezheplerinin kökeni, gelişim süreci, inanç ve uygulamalarının ortaya konulması ve mezhepler arasındaki farklılıkların anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudi ve Hıristiyan mezheplerinin ortaya çıkış sürecini öğrenir.
2   Yahudi ve Hıristiyan mezheplerinin gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.
3   Ortodoks Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.
4   Muhafazalar Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.
5   Liberal Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.
6   Katolik Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.
7   Ortodoks Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.
8   Protestan Hıristiyanlığın temel esaslarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Yahudi tarihinde kırılma noktaları
3 Yahudi mezheplerinin ortaya çıkışı
4 İlk dönem Yahudi mezhepleri
5 Ortaçağda Yahudi mezhepleri
6 Liberal/Reformist Yahudilik
7 Ara Sınav
8 Hıristiyan tarihinde kırılma noktaları
9 Hıristiyan mezheplerinin ortaya çıkışı
10 İlk dönem Hıristiyan mezhepleri
11 Ortaçağda Hıristiyan mezhepleri
12 Liberal/Reformist Hıristiyanlık
13 Genel değerlendirme
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Sacha Stern, Ed., Sects and Sectarianism in Jewish History, Brill, Leiden, 2008.
2) Reuben Kaufman, Great Sects and Schisms in Judaism, J. David, 1967.
3) Dan Cohn-Sherbok, Judaism: History, Belief, and Practice, Routledge, 2004
4) Lawrence Fine & Ivan G. Marcus, Judaism in Practice: From the Middle Ages Through the Early Modern Period, Princeton University Press, Princeton, 2001.
5) James Alan Montgemery, The Samaritans: The Earliest Jewish Sect, The J.C. Winston Co., 1907.
6) Alexei Sivertsev, Households, Sects, and the Origins of Rabbinic Judaism, Brill, 2005.
7) Eli W. Schlossberg, The World of Orthodox Judaism, Rowman & Littlefield Pub., Oxford, 2004.
8) Jeffrey S. Gurock, Orthodox Jews in America, Indiana Univ. Press, Indianapolis, 2009.
9) Reuven P. Bulka, Dimensions of Orthodox Judaism, Ktav Publishing House, 1983.
10) Neil Gillman, Conservative Judaism: The New Century, Behrman House, USA, 1993.
11) Robert Gordis, Understanding Conservative Judaism, Rabbinical Assembly, 1978.
12) Eugene B. Borowitz, Liberal Judaism, Union of American Hebrew Congregations, 1984.
13) John D. Rayner, Liberal Judaism: An Introduction, Liberal Jewish Synagogue, 1968.
14) David Sorkin, Moses Mendelssohn and the Religious Enlightenment, Peter Halban, London, 1996.
15) Peter Kreeft, Catholic Christianity: A Complete Catechism of Catholic Beliefs, Ignatius Press, 2001.
16) John C. Dwyer, Church History: Twenty Centuries of Catholic Christianity, Paulist Press, New York, 1998.
17) James A. Wylie, The History of Protestantism, Delmarva Pub., USA, 2013.
18) Hakan Olgun, Luther ve Reformu, Fecr, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 10 2 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 2 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455
ÖK.754455
ÖK.854455