DERS ADI

: Din Felsefesinde Kötülük Problemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6215 Din Felsefesinde Kötülük Problemi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Kötülük Problemi ve ilgili olduğu temel kavramları tanıtmak ve analiz etmek; Kötülük problemini felsefi açıdan ele alıp bu probleme karşı ortaya konulmuş teorileri Din Felsefesi açısından incelemek. Başta İslam kültürü olmak üzere kötülük probleminin farklı dinlerde de inanan insanların günlük yaşamına yansımalarını tahlil etmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kötülük Problemi ve ilgili olduğu temel kavramları tanır.
2   Kötülük problemini felsefi açıdan ele alabilir ve analiz eder.
3   Kötülük problemine karşı ortaya konulmuş teorileri tanır ve bilgi sahibi olur.
4   Başta İslam kültürü olmak üzere kötülük probleminin farklı dinlerde de inanan insanların günlük yaşamına yansımalarını tahlil edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kötülük Probleminin tanımı ve konuya giriş
2 Kötülük ve İyilik kavramları ve değerler alanı
3 Kötülük Problemine konu olan kötülük çeşitleri
4 Kötülük problemine getirilen teolojik cevaplar
5 Kötülük problemine getirilen ahlaki cevaplar
6 Kötülük problemine getirilen kozmolojik cevaplar
7 Kötülük Problemine getirilen epistemolojik ve ontolojik cevaplar
8 Arasınav
9 Kötülük problemi ve Naturalist felsefe
10 Kötülük problemi ve mistik gelenekler
11 Kötülük problemi ve Tanrı tasavvurları
12 Kötülük probleminin günlük hayata yansımaları
13 Kötülük problemi ve özgür irade
14 Kötülük Probleminin genel felsefi tahlili

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Metin Yasa, Tanrı ve Kötülük, Elis Yayınları, Ankara, 2003.
2. Cafer S. Yaran, Kötülük ve Theodise, Vadi Yayınları, 1997.
3. Stanford Encyclopedia of Philosophy; The Problem of Evil, (https://plato.stanford.edu/entries/evil/)
4. Brian Davies, The reality of God and the problem of evil, London ; New York : Continuum, 2006.
5. Alan Bailey, Dan O'Brien, Hume's Critique of Religion: 'Sick Men's Dreams', Springer eBooks

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, araştırma-inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Kitap Okuma 5 10 50
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 5 5 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1554545
ÖK.2554545
ÖK.3554545
ÖK.4554545