DERS ADI

: Hümanistik Varoluşcu Psikoloji ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6275 Hümanistik Varoluşcu Psikoloji ve Din SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; insan kişiliğinin doğası, işleyişi, insan davranışını etkileyen faktörler, kişiliğin ölçülmesi, psikopatolojinin gelişimi konularına hümanist/varoluşçu kuramsal bakışlarını ve faktör yaklaşımını tanıyacaklar ve verilen vakaların davranışlarını bu yaklaşımlar çerçevesinde açıklayabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Varoluşçu felsefe ve varoluşçu psikoloji arasındaki farkı anlarlar.
2   Varoluşçu soru ve sorunların psikolojik araştırmalarda nasıl sınanabileceğini öğrenirler.
3   Kendi yaşamlarındaki varoluşçu kaygıları sorgularlar.
4   Dinin hangi açılardan insanın anlam arayışına cevaplar sunabileceğini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Varoluşçu Felsefeye Giriş
2 Varoluşçu Psikolojiye Giriş
3 Varoluşçuluk ve Absurd Kavramı
4 Dünyada Varolmak (Being-in-the-World)
5 Ölüm Nedir Ölümün anlamı
6 Ölüm Korkusu ve Dehşet Yönetimi
7 Varoluşsal Yalıtım
8 Ara Sınav
9 Özgürlük
10 Varoluşsal kaygılar ve ızdırabın anlamı
11 Yaşamın anlamı ve din
12 Zirve deneyimler ve dini tecrübe
13 Logoterapi ve din
14 Logoterapi ve din

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Greenberg, J, Koole, S. L. ve Pyszczynski, T. (2004). Handbook of experimental existential psychology. New York: Guilford.
2. Frankl, V. (1969). The will to meaningNew York: Signet
3. Frankl, V. (1973). The Doctor and The Soul. New York 1973.
4. Maslow, A.H. (1964). Religions, values, and peak experiences. London: Penguin Books Limited.
5. Maslow, Abraham (1968). Toward a Psychology of Being. New York, NY: Van Nostrand Reinhold Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Kitap Okuma 10 3 30
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 3 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555