DERS ADI

: Karşılaştırmalı Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6253 Karşılaştırmalı Din Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Farklı ülkelerdeki din eğitimini karşılaştırmalı şekilde öğretmek. Öğrencilere din eğitimiyle ilgili güncel eğitimsel problemler hakkında ve din eğitimi modellerinin söz konusu sorunlara yaklaşımları konusunda bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, günümüz toplumlarındaki din eğitimi teorilerini ve uygulamalarını karşılaştırır.
2   Öğrenciler, yaşanan toplumsal problemlerin din eğitimine etkisini öğrenirler
3   Ülkelerin din eğitiminin hukuki temellerini kavrar.
4   Din eğitimi modelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar
2 Çağdaş Problemler ve Eğitim İlişkisi
3 Günümüz toplumlarında yaşanan toplumsal değişmelerin din eğitimine etkisi
4 Sekülerleşme ve Din Eğitimi
5 Küreselleşme ve Din Eğitimi
6 Çoğulculuk ve Din Eğitimi
7 Avrupa Birliği Ülkelerindeki Din Eğitiminin Genel Görünümü
8 Ara Sınav
9 Avrupa Birliği Ülkelerindeki Din Eğitiminin Hukuki Dayanakları
10 A.B.D. ve Rusya da din Eğitimi
11 Almanya ve İngiltere de Din Eğitimi
12 Din Eğitiminde Yapılan Çağdaş Araştırmalar
13 Din Eğitiminin Statüsüyle İlgili Tartışmalar ve Yeni Geliştirilen Din Eğitimi Modelleri İlişkisi
14 Yeni Din Eğitimi Modellerinde Hedef ve Yöntemler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mustafa Köylü İbrahim Turan, Karşılaştırmalı Din Eğitimi, 2014
2. Recep Kaymakcan, Günümüz İngiltere sinde Din Eğitimi, 2006.
3. Mustafa Köylü, Din Eğitiminde Çağdaş Konular, 2012.
4. Nurullah Altaş, Çokkültürlülük ve Din Eğitimi, 2006.
5. Micheal Grimmitt, Religious Education and Human Development, 1987.
6. Liam Gearon,On Holy Ground: The Theory and Practice of Religious Education, 2014

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 5 5 25
Sunum Hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555