DERS ADI

: Postmodern Din Eğitimi Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6251 Postmodern Din Eğitimi Modelleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din eğitimi ve öğretiminde postmodern modeller hakkında öğrencilere bakış açısı kazandırmak. Öğrencilerin postmodern din eğitimi modellerinin gerçeklik ve bilgi konusundaki temel varsayımlarını kavramasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, postmodern din eğitimi modellerinin temel kavramlarını tanırlar.
2   Öğrenciler, postmodern din eğitimi modellerinin gerçeklik anlayışını kavrarlar.
3   Postmodern din eğitimi modellerinin temel varsayımlarını eğitim ve din anlayışı bakımından analiz ederler.
4   Postmodern din eğitimi modellerinin eğitim ortamına yansımaları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal Analiz
2 Postmodernizmin modernite eleştirisinin eğitime yansımaları
3 Modernizmin din eğitiminde ortaya çıkardığı problemler
4 Postmodernizm Gerçeklik ve Bilgi Anlayışı
5 Postmodernizmin Temel Varsayımlarının Din Eğitimi Modellerine Etkileri
6 Postmodern Din Eğitimi Modellerinin Din Anlayışı ve Dinlerin Hakikat İddiaları
7 Postmodern Din Eğitimi Modellerinin Eğitim Anlayışı
8 Ara Sınav
9 Clive Erricker'in Postmodern Din Eğitimi Modeli
10 Clive Erricker in Postmodern Din Eğitimi Modelinin Uygulanması
11 Dini Okuryazarlık Modeli
12 Din Eğitiminde Diyalojik Yaklaşım
13 Postmodern Din Eğitimi Modellerine Yöneltilen Eleştiriler
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gençay Şaylan, Postmodernizm, 2002.
2. Andrew Wright, Religion, Education and Postmodernity, RoutledgeFalmer, London, 2004
3. Micheal Grimmitt, Pedagogies of Religious Education: Case Studies In The Research And Development Of Good Pedagogic Practice In RE, McCrimmon Publishing, Essex, 2000.
4. Erricker, Clive ve Jane Erricker. Reconstructing Religious, Spiritual and Moral Education; Routledge Falmer, London, 2000
5. Yusuf Ceylan, Eğitimde Yapılandırmacılık ve Din Eğitimi, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, modeller üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 3 10 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555