DERS ADI

: 17. ve 18. Yüzyılda Felsefe Akımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6205 17. ve 18. Yüzyılda Felsefe Akımları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Felsefenin ana konuları olan varlık, bilgi ve değer ile ilgili olarak çağdaş dönem filozof ve akımlarının görüşlerini anlayabilmek adına bu akımları hazırlayan özellikle on yedi ve on sekizinci yüzyıl felsefesini tanımak ve böylece öğrencileri felsefi bilgi üretmeye teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş dönem filozoflarını hazırlayan on yedi ve on sekizinci yüzyıl felsefesi akımlarının varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak öğrenirler.
2   17. ve 18. yüzyıl felsefe akımlarının yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
3   Çağdaş dönem filozoflarını hazırlayan 17. ve 18. yüzyıl filozoflarının ve akımlarının, felsefe tarihindeki diğer akım ve filozoflarla olan ilişkiler bağlamında mukayese ederler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 On yedinci ve on sekizinci Yüzyıl Felsefesinin Genel Özellikleri
2 Kant'ın Teorik Akıl Eleştirisi
3 Kant'ın Pratik Akıl Eleştirisi
4 Kant'ın Yargı Gücünün Eleştirisi
5 Hegel'in İdealist Felsefe Yaklaşımı
6 Hegel'in Mantığı
7 Hegel'in Din Felsefesi
8 Ara Sınav
9 Feuerbach'ın Antroplojik Din Anlayışı
10 Feuerbach'ın Kurulu Din Eleştirisi
11 Kierkegaad'ın Varoluşçuluğu
12 Kierkegaad'ın Din Anlayışı
13 Hume'un İzlenim ve Düşünceler Üzerine Yaklaşımı
14 Hume'un Tanrı'nın Varlığı Kanıtlarına Yönelik Yaklaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Georg Hegel, (2012). Mantık, çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul.
Soren Kierkegaad, (2014). Korku ve Titreme, çev. Nur Beier, Pinhan Yayıncılık, İstanbul.
David Hume, (2003). Din Üstüne, çev. , İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
K. Popper, (2012). Bilimsel Araştırmanın Mantığı, çev. İlknur Ata, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Bedia Akarsu, (1979). Çağdaş Felsefe Akımları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
B. Russell, (2006). Felsefede İlmi Metod, çev. Hamdi Akverdi, Yeni Zamanlar Yayınları, İstanbul.
BACON, F. (1999). Novum Organum, S. Ö. Akkaş (Çev.), Ankara: Doruk Yayıncılık.
KANT, Immanuel,Critique of Pure Reason, Çev. ve Ed. Paul Guyer ve Allen W. Wood, USA:Cambridge University Press, 1998.
KANT, Immanuel,Lectures On Logic, Çev. ve Ed. J. Michael Young, USA: Cambridge University Press, 1992.
KANT, Immanuel, Critique of Practical Reason, Çev. Werner S. Pluhar, USA: Hackett Publishing Company, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, Çağdaş dönem filozoflarını hazırlayan on sekiz ve on dokuzuncu yüzyıl filozoflarının metinlerini okuyup kavrama, bir filozofun bir konuyu ele alış yöntemini öğrenme bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

osman.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Kitap Okuma 7 3 21
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1545455
ÖK.2545455
ÖK.3545455