DERS ADI

: Din Eğitiminde Sosyo- Kültürel Teoriler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6252 Din Eğitiminde Sosyo- Kültürel Teoriler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din eğitimi ve öğretiminde sosyal ve kültürel kuramlar hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak. Sosyo-kültürel teorilerin temel kabullerini ve din eğitimi uygulamalarına yansımalarını analiz yapabilme becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, sosyo-kültürel kuramların temel kavramlarını tanır ve kullanabilirler.
2   Öğrenciler, gelişim ve öğrenmeyle sosyo-kültürel eğitim kuramlarının görüşlerini kavrarlar
3   Sosyo-kültürel din eğitimi modellerini temel varsayımları bakımından analiz ederler.
4   Sosyo-kültürel din eğitimi modelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Din Eğitiminde Sosyo-Kültürel Teorilerin Toplumsal ve Kültürel Gerekçeleri
3 Toplumsal Değişim: Sekülerlerme, Küreselleşme ve Çoğulculuk
4 Din Eğitiminde Sosyo-Kültürel Teorilerin Eğitimsel Gerekçeleri
5 Gelişim ve Öğrenmede Sosyal Temelli Yeni Kuramlar
6 Vygotsky nin Sosyal Gelişim ve Öğrenme Teorisi ve Din Eğitimine Yansımaları
7 Sosyo-kültürel Dini Gelişim Kuramları ve Din Eğitimi
8 Ara Sınav
9 Sosyo-Kültürel Din Eğitimi Modellerinin Temel Varsayımları
10 Sosyo-Kültürel Eğitim Modellerinin Temel Varsayımlarının Din Eğitimi Uygumalarına Yansımaları
11 Din Eğitiminde Bağlamsal Yaklaşım
12 Din Eğitiminde Sosyal Yapılandırmacılık Modeli
13 Din Eğitiminde Pragmatist Model
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Vivien Burr, Sosyal İnşacılık, 2014.
2. Andy Lock ve Tom Strong, Social Constructionism, 2010
3. Crish A. M. Hermans, Partipacitory Learning Religious Education in a Globalizing Society. 2013
4. Mustafa Köylü, Sosyal Din Eğitimi Modeli, 2006.
5. Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, 2006
6. Hans Günter Heimbrock, Towars Religious Competence, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 5 5 25
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544455
ÖK.2544455
ÖK.3544455
ÖK.4544455