DERS ADI

: Mukayeseli Ortaçağ Metafiziği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6208 Mukayeseli Ortaçağ Metafiziği SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Ortaçağ düşüncesinde metafizik disiplininin konumu ve işlevini betimlemek, yöntem ve konu itibariyle metafiziğe yöneltilen eleştirileri tahlil etmek ve böylece öğrencileri Ortaçağ metafiziğinin temel meseleleri üzerinde felsefi bilgi üretmeye teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaçağ düşüncesinde metafiziğin konumu ve işlevinin ne olduğunu filozofların kendi eserlerinden okuyarak öğrenir.
2   metafiziğin teoloji ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
3   Ortaçağ düşünce tarihinde felsefe ile dinsel bilgi anlayışı arasındaki yöntem tartışmalarını düşünürlerin metinlerinden okuyup kavrama.
4   Ortaçağ düşünce tarihinde felsefe ile dinsel bilgi anlayışı arasındaki yöntem ve konulara ilişkin tartışmaları kıyaslar ve analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağ felsefesinde metafiziğin konumu
2 Allah'ın varlığı ve birliği meselesine yöneltilen eleştiriler
3 Allah'ın birliği meselesine yöneltilen eleştiriler
4 Allah'ın sıfatları meselesine yöneltilen genel eleştiriler
5 Allah'ın bilgi sıfatına yöneltilen eleştiriler
6 Filozofların evren tasavvuruna yöneltilen genel eleştiriler
7 Filozofların evrenin ezeliliği görüşlerine yöneltilen eleştiriler I
8 Ara Sınav
9 Filozofların evrenin ezeliliği görüşlerine yöneltilen eleştiriler II
10 Filozofların evrenin ebeliği görüşlerine yöneltilen eleştiriler
11 Filozofların evrenin yaratılışı görüşlerine yöneltilen eleştiriler I
12 Filozofların evrenin yaratılışı görüşlerine yöneltilen eleştiriler II
13 Filozofların sebeplilik anlayışına yöneltilen eleştiriler
14 Sebeplilik ile mucize arasındaki ilişkilerin eleştiriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

DESCARTES, Rene (2004). Felsefenin İlkeleri, çev. Mesut Akın, İstanbul: Say Yayınları.
DESCARTES, Rene (2012). Metot Üzerine Konuşma, çev. K. Şehir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınlar.
BACON, F. (1999). Novum Organum, S. Ö. Akkaş (Çev.), Ankara: Doruk Yayıncılık.
KANT, Immanuel,Critique of Pure Reason, Çev. ve Ed. Paul Guyer ve Allen W. Wood, USA:Cambridge University Press, 1998.
KANT, Immanuel,Lectures On Logic, Çev. ve Ed. J. Michael Young, USA: Cambridge University Press, 1992.
KANT, Immanuel, Critique of Practical Reason, Çev. Werner S. Pluhar, USA: Hackett Publishing Company, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, Ortaçağ'da felsefi metafizik ile dinsel metafizik anlayışı arasındaki yöntem ve konulara ilişkin tartışmaları düşünürlerin metinlerinden okuyup kavrar; mukayese ve tahlil etmek suretiyle bu tartışmaların ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

osman.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14:00 -15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Kitap Okuma 7 3 21
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555