DERS ADI

: Psikoterapi ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6270 Psikoterapi ve Din SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bireylerin günlük yaşamda karşılaşmaları muhtemel bilişsel, duyuşsal ve davranışsal sorunlarıyla başederken zaman zaman başarısızlığa uğramaları kaçınılmaz olmaktadır. Bu süreçte bireylere yardımcı olmayı amaçlayan birtakım teorik model ve uygulama tekniklerinin geliştirildiği bilinmektedir. Psikoterapötik nitelikteki bu süreçte din olgusunun etki ve katkılarının öğrenciye aktarılması ve bu sürece ilişkin bilincin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern insanın karşı karşıya kaldığı ruhsal problemler hakkında bilgi sahibi olur.
2   Psikoloji literatüründeki psikoterapi teorilerini öğrenir.
3   Psikoterapötik süreçte din olgusunun etkilerini kavrar.
4   Psikoterapötik süreçte din olgusunun ne gibi katkılar sağlayabileceğini öğrenir.
5   Psikoterapi tekniklerinin uygulamasına yönelik pratik kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikoterapi nedir
2 Psikoterapi din ilişkisi
3 Günümüz insanının psikolojik çıkmazları
4 Günümüz insanının problemlerine dair dinsel çözümler
5 Psikoterapi teknikleri
6 Psikoterapiye dair yeni yaklaşımlar
7 Benlik
8 Ara sınav
9 Kendini keşfetme
10 Pozitif psikoterapi
11 Günümüz psikoterapi ekolleri
12 Geştalt terapi
13 Bilişsel davranışçı terapi
14 Örnek psikoterapi uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Donald H. Ford, Hugh B. Urban, Systems of Psychotherapy (A Comperative Study), John Wiley and Son, Inc. New York 1963
2. Din ve Psikiyatri, Irvin D. Yalom, Turkuvaz Kitap, İstanbul-2010.
3. Modern Psikoterapiler - Vaka Hikayeleri, Raymond J. Corsini & Danny Wedding, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2013.
4. Erkek Homoseksüeller İçin Onarım Terapisi & Yeni Bir Klinik Yaklaşım, Joseph Nicolos, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2004.
5. Kişilik Vaka İncelemeleri, Donna Ashcraft, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2009.
6. Mesnevi Terapi, Nevzat Tarhan, Timaş Yayınları, İstanbul-2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüzyüze ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155455
ÖK.255455
ÖK.355455
ÖK.455455
ÖK.555455