DERS ADI

: Karşılaştırmalı Din Araştırmalarının Anasorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6237 Karşılaştırmalı Din Araştırmalarının Anasorunları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Dinin tanımlanması ve bilimsel yöntemlere göre incelenme imkânını tartışmak. Çağdaş ve tarihi örnekler ışığında Din araştırmalarında dil ve kültür farklılığından kaynaklanan konuyla problemleri göstermek. Değişik dinlere özgü terimlerin farklı dillere çevirisinde yaşanan zorlukları ve bunların ortaya çıkardığı problemleri kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din olgusunu ne ölçüde bilimsel tarzda incelenebileceğini öğrenir.
2   Dinlerin sabit ve değişken boyutlarının farkına varır.
3   Belli bir kültür veya coğrafya ile özdeşleşen dinsel literatürün başka dillere çevirilmesinin imkanı ve gerekliliği konusunda bilgi edinir.
4   Doğru ve tutarlı düşünür.
5   Kavramları doğru tanımlar, hükümleri ve çeşitlerini iyi değerlendirir.
6   Dinsel tecrübedeki farklılık ve çeşitliliklerin doğallığını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dini Bilimsel olarak İncelemenin İmkanı
2 Dindar Olmayan Bir Kimse Din Olgusunu Kavrayabilir mi
3 Din ve İnsanlık: İnsanlık Niçin Dindardır
4 Dini Tecrübenin Çeşitliliği
5 Dinin Temel Boyutları: Din Tanımlanabilir mi
6 Din Araştırmalarının Ortaya Çıkışı
7 Doğu'da ve İslam Dünyasında Din Araştırmaları
8 ARA SINAV
9 Dine Tarihsel Yaklaşımlar
10 Dine Antropolojik Yaklaşımlar
11 Dine Sosyolojik ve Psikolojik Yaklaşımlar
12 Tarihsel-Fenomenolojik Yaklaşımlar
13 Din Araştırmalarında Dil ve Terminoloji Sorunu
14 Din Araştırmalarının Bugünkü Durumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
Ö. M. Alper, Batı'da Din Çalışmaları, İstanbul 2002.
Dinler Tarihinde Metodoloji Denemeleri, ed. Mehmet Aydın, Konya 2003.
J. Livingston, Anatomy of the Sacred,
Cafer Sadık Yaran, Bilgelik Peşinde, İstanbul 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455