DERS ADI

: Klasik Arap Edebiyat Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6523 Klasik Arap Edebiyat Tarihi I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SENEM CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Klasik Arap edebiyatını tanımak, klasik döneme dair türleri tanımak ve bunlara ait metinleri okuyabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Klasik Arap edebiyatını tanır
2   Öğrenci, Klasik Arap edebiyatına dair türleri ve önemli eserleri tanır
3   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin üslubu hakkında bilgi sahibi olur
4   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin içerikleri hakkında bilgi sahibi olur
5   Klasik metinleri tercüme etme becerisi kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cahiliye dönemi Şiiri: şehir ve çöl şairleri
2 Muallakat tan seçme şiirler
3 Cahiliye dönemi Nesri: hitabet ve mesel
4 Kuss b. Saide'nin Hutbesi
5 İslamiyet ve şiir, İslami dönem şiir türleri
6 İslami dönem şiirin konu, şekil ve üslup özellikleri
7 Ka b b. Zuheyr den seçme şiirler
8 İslami dönemde nesir: Kur an ve Hadis in dil ve edebiyata etkisi
9 Nesir türleri: Hitabet, kitabet, vasiyyet, tevkiat, hikmetli sözler
10 Hz. Peygamberin Veda Hutbesi ve Mektupları
11 Hulefâ-i Râşidin in mektupları, Nehcu l-Belâğa dan örnekler
12 Emeviler döneminde şiir
13 Emevi dönemi şiirinden örnekler
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. A. Suphi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yayınları, İstanbul 1996.
2. Kenan Demirayak, Arap Edebiyatı Tarihi 1 Cahiliye Dönemi, Fenomen yayınları, Erzurum 2009.
3. Nihad Çetin, Eski Arap Şiiri, Kapı yayınları, İstanbul 2011

Yardımcı kaynaklar:
4. ez-Zevzenî, Şerhu l-Mu allakâti s-Seb , Dâru Sâdır, Beyrut ts.
5. İbn Ebi l-Hadîd, Şerhu Nehci l-Belâğa, Daru İhya l-Kütübi l-`Arabiyye, ts.
6. M. Reşit Özbalıkçı, Asr-ı Saadet ve Râşit Halifeler Döneminde Hitabet, Yeni Akademi Yayınları, İstanbul 2005.
7. Şiir divanları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senem.soyer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51