DERS ADI

: BLOK 1 (Eğitim Temel Kavramlar, İlkeler, Kuramlar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5017 BLOK 1 (Eğitim Temel Kavramlar, İlkeler, Kuramlar) ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA MUSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenme, öğrenme kuramları, öğrenme stratejileri ve stilleri, öğrenme ortamlarının kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim felsefesini tartışabilme
2   Zeka ve öğrenme ilişkisini açıklayabilme
3   Öğrenme kuramlarını gruplayabilme
4   Davranışçı öğrenme kuramlarını tartışabilme
5   Bilişsel alan kuramlarını tartışabilme
6   Sosyal öğrenme kuramlarını tartışabilme
7   Yetişkin öğrenme prensiplerini tanımlayabilme
8   Olumlu öğrenme ortamlarını tanımlayabilme
9   Öğrenme stratejileri ve stillerini tanımlayabilme
10   Öğrenme stratejileri ve stillerinin öğrenme ile ilişkisini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim kavramlarına giriş Eğitim felsefesine giriş Zeka ve öğrenme Öğrenme kuramlarına giriş
2 Davranışçı öğrenme kuramları Bilişsel alan kuramları Sosyal öğrenme kuramı Yapılandırmacı kuram Yetişkin öğrenme prensipleri
3 Öğrenme ortamları Öğrenme stratejileri Öğrenme stilleri Öğrenme stratejileri ve stillerinin öğrenme ile ilişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bruning RH, Schraw GJ, Ronning RR (1995) . Cognitive psychology and instruction (2nd edition). Prentice Hall.
Schmidt HG, Norman GR, Boshuizen HPA (1990) Acognitive perspective on medical expertise: Theory and implications. Academic Medicine, 65, 611-621.
Patrick J (1992) Training: Research and Practice. London: Academic Press.
Klausmeier HJ (1990) Conceptualizing. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.
Roth KJ (1990) Developing meaningful conceptual understanding in science. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.
Derry SJ (1990) Learning strategies for acquiring useful knowledge. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Gözlem
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Uygulama 2 2 4
Örnek olay çalışması 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 10 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.7555
ÖK.8555
ÖK.9555
ÖK.10555