DERS ADI

: BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5014 BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme) ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ölçme ve değerlendirmede genel ilkeler, geçerlilik, güvenilirlik kavramları, yazılı ölçüm gereçleri tipleri özellikleri, ölçekler, uygulama sınavları genel ilkeler, yöntemler ve gereçler konularında bilgi ve beceri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme, değerlendirmede genel ilkelerini tartışabilme
2   Geçerlilik güvenilirlik kavramlarını tartışabilme
3   Bilgi değerlendirme yöntem ve gereçlerini tanımlayabilme
4   Performans değerlendirme yöntem ve gereçlerini tanımlayabilme
5   Bilgisayara dayalı değerlendirme yöntemlerini tartışabilme
6   Tutum ölçeği hazırlama ve kullanım ilkelerini tanımlayabilme
7   Sınav hazırlama ilkelerini tartışabilme
8   Sınav ve soru analizlerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme, değerlendirmede genel ilkeleri Ölçme değerlendirmede geçerlilik Ölçme değerlendirmede güvenilirlik Bilgi değerlendirme yöntem ve gereçleri Çoktan seçmeli soruların hazırlanması makale saati
2 Doğru/yanlış, eşleştirme sorularının hazırlanması Essay tipi ve diğer bilgi değerlendirme sorularının hazırlanması Klinik becerilerin değerlendirilmesi Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar makale saati
3 Diğer performans değerlendirme yöntemleri (mini-CEX, CORE, DOPS, OSPE vd) Beceri değerlendirme rehberlerinin hazırlanması Logbook/karne ve portfolyo kullanım ilkeleri makale saati
4 Tutum ölçeği kullanım alanları ve hazırlama ilkeleri Bilgisayara dayalı değerlendirme yöntemleri Sınav hazırlama ilkeleri Sınav ve soru analizleri Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Epstein RM (2007). Assessment in Medical Education. New England Journal of Medicine, 356(4), 387-396.
Evaluation Methods: A Resource Handbook. Mc Master University Program for Educational Development, Program for Faculty Development (1995), Mc Master University Canada.
David B Swanson, Susan M Case ( 2001) Constructing written test questions for the basic and clinical sciences. Çeviri editörü: Eser Sözmen, Güven Kitabevi, İzmir.
Linn RL& Gronlund NE (1995) Measurement and Assessment in Teaching. 7th Edition, Prentice Hall, Columbus, Ohio.
Nendez, M.R. & Tekian, A. (1999). Assessment in problem-based learning medical schools: A literature review. Teaching and Learning in Medicine, 11(4), 232 -243.
Norcini JJ, McKinley DW (2007) Assessment methods in medical education. Teaching and Teacher Education. 23, 239 250.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 ÜZERİNDEN MİNİMUM 75 PUAN (CB) ALMAK

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.karademir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı (sunum ve makale saati) 20 3 60
Örnek olay çalışması (ödev tartışması) 2 2 4
Uygulama 8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama (Blok sonu sınav organizasyonu sorumluları ile görüşüp rapor hazırlama) 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85