DERS ADI

: Türkiye'de Gündelik Yaşam (20.Y.Y.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7023 Türkiye'de Gündelik Yaşam (20.Y.Y.) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MEHMET EMİN ELMACI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders, tarihsel süreç içinde birey ve aile kurumunu mercek altına alarak değişen
tarihsel süreçte, bireyin doğal ve toplumsal çevreyle ilişkisini anlamayı
amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türkerin yaşam biçimlerine ilişkin genel bir analiz yapabilme
2   Türklerin tarihsel süreçte edindikleri dini inanç ve ibadetler hakkında
3   Batı ile etkilleşimde Türklerin gelenek ve görenekler anlamında nasıl bir
4   Geçmişte günümüze uygarlıklar arası değişimleri kıyaslayabilme
5   Modern dönemde köyden kente göçün yarattığı değişimleri sorgulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Uygarlık Kavramlarının Açılımı
2 Anadolu nun Kültürel Yapısı
3 Göçlerin Kültüre Etkileri
4 Osmanlı ve Selçuklu Devletlerinin Anadolu Kültürüne Etkileri
5 İklim ve Coğrafi Koşulların Kültüre Etkileri
6 Dini İnanç ve İbadetler, Bayram ve Törenler
7 Ara Sınav
8 Batı ile Etkileşim
9 Köyden Kente Göç ve Arabesk Kültür
10 Müzik ve Sanat
11 Gelenek ve Görenekler
12 Teknolojik Gelişmelerin Kültüre Etkisi
13 Eğitim Süreçleri
14 Dönemin Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırkpınar, Leyla, Türk Kültür Tarihi, İleri Yayınları, 2011.
Baykara, Tuncer, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları, Akademi yay., İzmir, 2007.
Cahen, Claude, Osmanlıdan Önce Anadolu'da Türkler, E. Yay., İstanbul, 1984.
Ergin, Muharrem, Orhun Abideleri, M.E.B, İstanbul, 1970.
Gökalp, Ziya, Türkçülüğün Esasları, Serdengeçti Yayınları, İstanbul, 1950.
Gürkan, Ahmet, İslam Kültürünün Garbi Medenileşmesi, İstanbul, 1965.
Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 1984.
Oğuz, Burhan, Türk Halkının Kültür Kökenleri, İstanbul, 1976
Turan, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2004.
Türkdoğan, Orhan, Milli Kültür, Modernleşme ve İslam, İstanbul, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Sunum, Kitap Tanıtım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet MEHMETEFENDİOĞLU
a.mehmetefendioglu@deu.edu.tr
(0232) 3017940
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Pazartesi 11.15-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.55