DERS ADI

: Türk Devrimi'nin Tarihsel Kökleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7015 Türk Devrimi'nin Tarihsel Kökleri SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KEMAL ARI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türk Devrimin hareketin köklerini, ortaya çıkış ve gelişim süreçlerini kavramaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoğulcu ve özgürlükçü demokrasiyi akılcı, çağdaş-aydın düşünce sistemini tarif edebilme
2   Modernite-postmodernite, Sivil Toplum, Kimlik, Küreselleşme v.b. gibi kavramları sınıflayabilme
3   Türk Devriminin düşünsel ve eylemsel-kurumsal boyutlarını alıntılayabilme
4   Türk Devrimin hareketinin köklerini, ortaya çıkış ve gelişim süreçlerini anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Devrimine Kavramsal Yaklaşım
2 Aydınlanma'nın Kökleri
3 Karanlık Ortaçağ
4 Doğu'da Yanan Işık
5 Doğu'da İlerlemenin Sonu: "İçtihat Kapısı kapanmıştır"
6 Ara sınav
7 Batı'nın Modernleşme Süreci: Rönesans, Reform ve Aydınlanma
8 Devrim Süreçleri ve Fransız Devrimi
9 Bilimin Mutlak Zaferi: Sanayi Devrimi
10 İhtilal Bir Hak'tır: Rousseau'dan Atatürk'e
11 Atatürk'ü Tanımak ve Anlamak: Düşün Dünyasını Oluşturan Etkenler
12 Atatürkçü Düşünce Dizgesi
13 Atatürkçülüğün Tarihsel Anlamı
14 Atatürkçülük ve günümüzde Atatürkçülük

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk, (Haz: Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 2006
Atatürk'ün Söylev Ve Demeçleri, C.I-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1997 Aykut, Şeref, Kamalizm, Kaynak Yay., İstanbul, 2008
Berkes, Niyazi, Türkiye'de Çağdaşlaşma, (Haz: Ahmet Kuyaş), Yapı Kredi Yay., İstanbul, 2008
Kili, Suna, Türk Devrim Tarihi, Tekin Yay., İstanbul, 1995
Turan, Şerafettin, Atatürk'ün Düşünce Dünyasını Etkileyen Olaylar, Düşünürler,
Kitaplar, TTK Yay., Ankara, 1981
Tunaya, Tarık Zafer, Devrim Hareketleri İçinde Atatürk Ve Atatürkçülük, Turhan Kitabevi Yay., İstanbul, 1981
Arı, Kemal, Atatürk Ve Aydınlanma Düşünsel Temelleri Ve Gelişimi-, Yakın Kitabevi, 3. Basım, İzmir, 2010
Arı, Kemal, Türk Devrim Tarihi-I, Zeus Kitabevi, İzmir, 2011
Ahmad, Feroz, Modern Türkiye nin Oluşumu, Çev: Yavuz Alogan, 2.Bası, Sarmal Yay.,İstanbul, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders, konuyla ilgili yayınlanmış çeşitli kitap ve makaleler yoluyla işlenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Kemal Arı kemal.ari@deu.edu.tr (0232) 3017920
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-14.40

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.32
ÖK.43