Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET EMİN ELMACI |
Dersi Alan Birimler |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci;Modern Dünyanın Doğuşu ve Osmanlı Devletine Etkilerini, Modernitenin Osmanlı Toplumundaki Öncüleri ve Sorunu Algılayış Biçimlerini,Kurumlarda Modernleşmeyi :III. Selim ve II. Mahmut önemlerini, Eğitimde, Hukukta,Siyasal Modelde Değişmeyi : Jöntürklük, Monarşi ve Meşrutiyeti, Siyasal Yapıda Modernleşmeyi: Meclisi Mebusan ve Âyanı, Ekonomik Yapı ve Değişimi,Partileri : İttihat ve Terakki ve Muhalefet Yıllarını, Partiler ve İdeolojilerin Ana Çizgilerini, II. Meşrutiyet Dönemi Etkilerini açıklayıp yorumlayabilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Berkes, Niyazi, Türkiye'de Çağdaşlaşma, Ankara, 1973. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teoarik ders,ödev ve ders içi tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Her Perşembe 09:00-11:00 arası |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet MEHMETEFENDİOĞLU |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her Çarşamba 09:00-11:00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|